۲۴۰ نفر در خراسان‌شمالی به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند

بجنورد- ایرنا- معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۲۴۰ نفر از هنرمندان استان در دولت سیزدهم به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند.

مسعود مرواری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: تاکنون افزون بر یکهزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خراسان شمالی عضو صندوق اعتباری هنر شده اند.

وی برخورداری از بیمه پایه تامین اجتماعی را از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر در سال های اخیر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی به واجدین شرایط اقدام کرده است.

مرواری ادامه داد: بیمه شدگان اهالی فرهنگ و هنر در رشته های موسیقی، تجسمی، نمایش، قرآن و عترت، خبرنگاران، نویسندگان و شاعران هستند.

۲۱۸ هنرمند زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۱۸ نفر از هنرمندان این استان در دولت سیزدهم زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و همچنین ۳۳۵ نفر اقدام به بیمه تکمیلی اصلی و تحت تکفل کردند.

مرواری با اشاره به نرخ‌های بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر بیان کرد: بیمه اعضای صندوق هنر همانند بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان بر اساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ‌های ۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

وی در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است.

مرواری تصریح کرد: افراد بالای ۵۰ سال باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

پرداخت بیش از هشت میلیارد ریال وام

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۶ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان در دولت سیزدهم وام قرض الحسنه، بلاعوض و طرح تکریم دریافت کردند.

وی اظهارکرد: هشت میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال وام به اهالی فرهنگ و هنر استان در این دولت پرداخت شد.

اکنون در خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، یکهزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha