۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85504125
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ طرح آبرسانی روستایی و شهری در شهرستان ایجرود به مرحله اجرا رسیده است.

علی محمد نادرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اعتبار این طرح ها بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال از محل منابع مختلف از جمله اعتبارات محرومیت زدایی و روستاهای فاقد دهیاری تامین شده است.

وی اظهار داشت: اجرای عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهر زرین آباد به طول بیش از یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از جمله این طرحهاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: این طرح با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات پایدار برای مشترکین زرین آبادی اجرا می شود و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نادرخانی گفت: اجرای طرح آبرسانی در پنج روستای فاقد دهیاری شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقدامات شرکت آبفا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: روستاهای قره بلاغ، تازه کند، چولجه صائین، دورموشقان و بزین با جمعیتی افزون بر ۷۰۰ نفر با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد ریال آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: آبرسانی به این پنج روستا شامل احداث پنج کیلومتر شبکه توزیع، یک و نیم کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز 2 حلقه چاه و بهسازی ۲ دهنه چشمه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در ۱۴ روستای مجتمع غواصان دریادل به طول ۳۰ کیلومتر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه رزرو در روستای جوقین، اصلاح شبکه توزیع آب روستای سعیدآباد و حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث خط انتقال در روستاهای پاشا چایی و قره بوته نیز از جمله طرح هایی است که در آینده نزدیک در شهرستان ایجرود اجرا می شود.

وی یادآور شد: بازسازی قنات روستای قره درق و احداث ۲ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای قوش چی و ملاپیری با ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب نیز از دیگر طرح های محرومیت زدایی در شهرستان ایجرود است.

شهرستان ایجرود با بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت و ۱۵ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آبفا در فاصله ۳۶ کیلومتری از شهر زنجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha