شهردار تهران: تاکسی برقی کار مشترک ۱۱ خودروساز داخلی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به ورود اولین پارت تاکسی‌های برقی به شهر گفت: تاکسی برقی کار مشترک بین ۱۱ خودروساز داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در آیین ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت با یاد و خاطره شهیدجمهور افزود: امروز برقی سازی تاکسی ها آغاز می‌شود و می‌دانیم که اگر در تهران اقدامی انجام شود به سرعت در کشور تسری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی برای این کار بزرگ (برقی سازی) بهره بردیم و چهار میلیارد یورو برای این کار سرمایه گذاری کردیم.

به گفته زاکانی، توجه ما به این بود که تمامی ظرفیت‌های داخلی را بکار بگیریم و موضوع اشتغال و تولید برای ما مورد حمایت و مهم بود و از مدت ها قبل در داخل کشور دنبال اتوبوس بودیم و در روزهای آینده یک تعدادی به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: همچنین کار مشترکی بین ۱۱ خودروساز خاصه کرمان موتور شکل گرفت و امروز تاکسی برقی را در تهران خواهیم داشت تا بیش از هر چیزی تاکسیرانان که ساعت‌های فراوانی در طول روز در حال رانندگی هستند و شهروندان از آسایش و آرامش آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی و خودروسازی داخلی هم زحمات زیادی کشیده شد. توجه ما به این بود که تمامی ظرفیت‌هایی که می توانیم از داخل خریداری کنیم را هدف گذاری کنیم و خلق ارزش در داخل کشور و توجه به تولید مورد عنایت ما بود.

زاکانی تاکید کرد: از مدت‌ها قبل در داخل کشور این امر در داخل دنبال شد و دو هزار و ۷۵۵ دستگاه اتوبوس را از داخل خریداری کردیم که به سرعت در حال اضافه شدن به ناوگان عمومی است؛ این یک عدد حدود ۵۰۰ میلیون یورویی است.

زاکانی یادآور شد: امروز شاهد کار مشترک چندین خودروساز و خصوصا کرمان موتور هستیم و مسیر به کارگیری ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی در شهر تهران فراهم شده و بیش از هر کس رانندگان این خودروها و بعد از آن مردم تهران از منافع این تاکسی‌ها بهره می‌برند.

شهردار تهران گفت: نقدینگی اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد یک موهبت است و می شود آن را به سمت خلق ثروت جهت داد؛ بعضی مواقع نقدینگی ها به سمت املاک و خرید سوق پیدا می‌کند اما وقتی در تولید هدایت‌ می‌شود عملا به یک جهش و کار بزرگ کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کار که آغاز می‌شود ابتدای آن بسیار سخت و دشوار است، عنوان کرد: عده‌ای باور نمی‌کردند که در یک مسیر جدید کار نویی را پیش ببریم، تکرار راحت است اما راه اندازی یک کار سخت است.

به گفته زاکانی، وقتی قرار شد خودروهای برقی با همت دولت به کشور وارد شود باب همکاری باز شد که نیازمند زیرساخت‌های مورد نیاز بود و تک تک کارهایی که صورت گرفت باعث‌ گشایش شد و برخی از مسوولین می‌گفتند به خواب ببینید چنین اتفاقی در تهران بیفتد ولی شد.

زاکانی گفت: این هدیه ناقابلی به مردم است که در همه عرصه‌های انقلاب و آبادانی کشور پیشتاز بودند. امید داریم این کار بسیار خوب در سراسر کشور گسترش پیدا کند و نوع نگاه ما را به مصرف انرژی و خدمت و سایر ابعاد تغییر بدهد و برای مردم آسایش و هوایی غیر آلوده فراهم کند؛ امیدوارم ماه‌های آینده سرعت بخشیدن به این کار آنگونه باشد که مردم هفته به هفته پیشرفت را مقایسه کنند.

از فردا صبح مرخصی می‌گیرم

شهردار تهران در واکنش به تایید صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری و آغاز فعالیت انتخاباتی خود گفت: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم.

زاکانی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ایا معاونانش هم در تیم تبلیغاتیش برای انتخابات حضور خواهند داشت، گفت: هرکسی بخواهد کار کند باید از فردا مرخصی بگیرد و تشریف بیاورد البته هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha