ورود یک هزار تاکسی برقی جدید به تهران + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - آیین تحویل و ورود یک هزار دستگاه تاکسی‌ برقی جدید با حضور شهردار تهران و مدیران شهری در شرکت کرمان موتور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۰۰ دستگاه این هفته وارد ناوگان تاکسیرانی پایتخت و مابقی تاکسی‌ها نیز در سه هفته آتی و طی روال اداری واگذاری به تاکسیرانان وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شوند.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز دوشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: داستان توسعه و برقی سازی را رقم می‌زنیم تا مبنایی برای زیرساخت برای تمام شئون باشد؛ برقی سازی حمل و نقل را با حمایت دولت شروع کردیم و با نگاه ویژه شهیدجمهور این رخ داد.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری هم این روند را ادامه داد و از الگوها وارد عنلیات شدیم و ناوگان حمل و نقل برقی و مشخصا امروز برای تاکسی آغاز شد.

به گفته هرمزی، امروز یک هزار دستگاه رونمایی کردیم و ۲۷ هزار تاکسی تا پایان سال وارد می شود و ۱۰ هزار ون برقی در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) خواهیم داشت.

وی در مورد ایستگاه‌های شارژ برقی هم گفت: بیش از ۷۰ ایستگاه احداث شده و کمااینکه ۹۰۰ جای شارژ با مپنا قرارداد بستیم تا مایان سال اجرایی می‌شود.

هرمزی در مورد اتوبوس‌های برقی وارداتی از چین هم اظهار کرد: عقب ماندگی جدی در این مورد داشتیم و ۲ هزار و ۷۵۵ از ابتدای دوره قرارداد داشتیم و هفته بعد پارت اول اتوبوس های برقی را تست می‌کنیم.

قرارداد اجرای عملیات تراموای تهران با چین تا یک ماهه آینده نهایی می‌شود

هرمزی همچنین با بیان اینکه امسال سال بهار حمل و نقل عمومی پایتخت است، گفت: قرارداد اجرای عملیات تراموای شهر تهران با چین را در یک ماهه آینده خواهیم داشت؛ همچنین در تازه ترین توافقمان با چینی ها، یک رام سیستم ال ار تی چینی به صورت آزمایشی در محور انقلاب فعال می شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت با سرعت در دست پیگیری است.

شادی مالکی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تاکسیرانی را با توجه به سیاست‌های کلان شهردار تهران، اجرای برنامه‌های تحولی در نوسازی و برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی اعلام کرد.

به گفته وی، مدیریت شهری، تغییر سبک حمل‌ و نقل سنتیِ بنزینی به حمل و نقل مدرنِ برقی را به‌ صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه نیمی از ۸۰ هزار دستگاه تاکسی پایتخت فرسوده هستند، اضافه کرد: به سیاست برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی به عنوان پروژه‌ای ملی نگاه می‌کنیم و از این منظر، در طول سال جاری تعداد زیادی تاکسی و ون برقی وارد چرخه حمل‌ و نقل عمومی پایتخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه رونمایی امروز در کرمان موتور به دلیل تفاهم نام تامین ۲ هزار دستگاه خودروی برقی بوده است، گفت: شهرداری تهران ۳۰۰ تومان وام با بازپرداخت سه درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام با درصد کم پرداخت می‌کند.

مالکی این را هم گفت که تمامی ون تاکسی های پایتخت فرسوده است که ۱۰ هزار ون برقی هم وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۲ هزار تاکسی برقی قرارداد با کرمان موتور داریم، افزود: در پارت اول هزار دستگاه و در قسمت بعدی یک هزار دستگاه دیگر دریافت می‌کنیم‌ که ۶۰۰ میلیون تسهیلات این شرکت برای تاکسیرانان در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha