مهرداد آهکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای راه هایی که آسفالت آنها به طور کامل خراب شده روکش مقاومتی و برای آسفالت در آستانه تخریب روکش محافظتی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: آسفالت های که به شکل پوست سوسماری درنیامده و دارای ترک های کوچک ۲ تا سه میلیمتری و جاده شن زده است از روکش محافظتی برای جلوگیری از نفوذ آب به زیر آسفالت و تخریب آن، استفاده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: مسیر شن زده به جاده هایی اطلاق می شود که قیر سطح جاده از بین رفته و سنگ دانه ها از سطح آسفالت بالاتر آمده است.
آهکی ادامه داد: سال گذشته ۳۴ کیلومتر آسفالت محافظتی در مسیرهای چهار شهرستان اجرایی شد و امسال قرار است این کار در سطح ۶۶ کیلومتر در پنج شهرستان اجرایی شود که امسال تاکنون در ۱۶ کیلومتر از راه های استان همدان آسفالت محافظتی پخش شده است.
وی بیان کرد: هزینه اجرای هر کیلومتر آسفالت مقاومتی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال است در حالی که هزینه آسفالت محافظتی هشت تا ۹ میلیارد ریال برآورد می شود یعنی با این کار می توان علاوه بر افزایش عمر آسفالت، هزینه را تا ۸۰ درصد کاهش داد.
به گزارش ایرنا، استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است در دولت سیزدهم روکش آسفالت یک هزار کیلومتر از راه های این استان صورت گرفت.
نظر شما