۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85504485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه صهیونیستی: پس از استعفای گانتس، حمایت غرب از نتانیاهو کاهش می‌یابد

تهران-ایرنا- یک روزنامه چاپ تل‌آویو پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم اشغالگر، حمایت پایتخت‌های غربی از کابینه حاکم بر این رژیم کاهش‌یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به نقل از یک دیپلمات غربی اعلام کرد: همه دولت‌های غربی حامی اسرائیل به این درک رسیده اند که پس از استعفای گانتس، دیگر نباید مثل گذشته از تل‌آویو حمایت کنند.

این رسانه چپ‌گرای رژیم اشغالگر به نقل از این دیپلمات غربی افزود: پس از استعفای گانتس و «گادی آیزنکوت» دیگر عضو شورای جنگ، هیچ کدام از اعضای شورای مزبور، جز «یوآو گالانت» وزیر جنگ، نظرشان به ما نزدیک نیست.

این دیپلمات غربی، گالانت را تنها فرد از میان حلقه تصمیم گیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که غرب به آن، به عنوان یک شریک نگاه می کند.

هاآرتص با اشاره به مخالفت متحدان غربی تل آویو با روی کار آمدن وزرای تندروی کابینه نتانیاهو، به نقل از این دیپلمات غربی نوشت: دولت های بزرگ غربی علاقه ای به داشتن روابط حسنه با وزیران تندروی کابینه اسرائیل ندارند.

به گزارش ایرنا، با توجه به روابط نزدیک گانتس با کاخ سفید و دولت دموکرات «جو بایدن»، خروج وی از کابینه می تواند بر روابط واشنگتن و تل آویو نیز تاثیر منفی بگذارد.

آمریکایی ها روی گانتس به عنوان مهره جایگزین برای کابینه آینده رژیم اشغالگر سرمایه گذاری کرده بودند و خروج وی می تواند موجب شود تا آنها تلاش بیشتری برای سقوط سریع تر کابینه نتانیاهو و جایگزین کردن آن با کابینه گانتس انجام دهند.

آنچه گمانه زنی ها درباره قریب الوقوع بودن سقوط کابینه نتانیاهو و جایگزینی آن با کابینه گانتس را تقویت می کند، این است که این استعفا دقیقا پیش از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی اتفاق افتاد.

بلینکن در هشتمین سفر خود به منطقه از زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی، از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۲۱ و ۲۲ خردادماه) به تل آویو و نیز کشورهای اردن، مصر و قطر سفر خواهد کرد و در این سفر با گانتس نیز دیدار می‌کند.

باوجود مخالفت نتانیاهو، گانتس در اوایل جنگ علیه غزه نیز به آمریکا رفته بود و با معاون رئیس جمهور و دیگر مقامات آمریکایی به طور رسمی دیدار کرده بود.

آمریکا و دیگر متحدان غربی رژیم اشغالگر از ابتدای روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، با حضور تندروها در آن مخالفت کردند زیرا معتقدند که حضور تندروها موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و تقویت گروه های مقاومت فلسطین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha