مرحله سوم جنگ علیه غزه و جبهه شمال محور سفر گالانت به آمریکا

تهران - ایرنا - وزیر جنگ رژیم صیهونیستی امروز یکشنبه پیش از سفر به آمریکا گفت که در این سفر با مقامات آمریکایی درباره وارد شدن به مرحله سوم جنگ علیه نوار غزه و وضعیت جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه شبکه الجزیره، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رابطه با آمریکا بیش از پیش برای تل آویو مهم شده و دیدار با مقامات بلندپایه آمریکا برای آینده جنگ غزه بسیار مهم است.

وی افزود: در سفر به واشنگتن همچنین با مقامات آمریکایی درباره وضعیت جبهه شمالی با حزب الله لبنان و به دست آوردن حمایت لازم آمریکا گفت و گو خواهم کرد.

منابع خبری بامداد یکشنبه به نقل از نزدیکان گالانت گزارش دادند که او از نحوه تعامل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دولت آمریکا ناراضی است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از نزدیکان گالانت نوشت که وی مقصر بحران تسلیحاتی پیش آمده با واشنگتن را نتانیاهو می‌داند چرا که به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو هوشمندانه و با آرامش برخورد نکرده است.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل در سایه اختلافات فزاینده بین دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیوینستی برای دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا امروز یکشنبه عازم واشنگتن می شود.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، گالانت قرار است با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه، «لوید آستین» وزیر دفاع، «‌ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی موسوم به «سیا» و «عاموس هوکشتاین» نماینده ویژه بایدن در امور خاورمیانه دیدار و گفت و گو کند.

دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هنوز به طور رسمی برنامه این سفر و دیدارهای گالانت در آمریکا را منتشر نکرده است.

این سفر در حالی انجام می شود «جان کربی» مشاور ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا، اظهارات اخیر نتانیاهو را در خصوص حمایت تسلیحاتی و مهماتی واشنگتن از رژیم اسرائیل در چند ماه گذشته را ناامید کننده دانست و افزود: ما انتظار [ این اظهارات ] را نداشتیم.

وی تاکید کرد که کاخ سفید نمی‌دانست که نتانیاهو کلیپی از ارسال تسلیحات آمریکایی به رژیم اسرائیل را منتشر خواهد کرد.

نتانیاهو روز جمعه اول تیرماه در گفت‌وگویی بدون اشاره به اینکه آمریکا از ارسال کدام تسلیحات برای رژیم اسرائیل خودداری کرده است، گفت که ماه‌ها سعی کرده این موضوع را به طور خصوصی حل و فصل کند، اما موفقیتی نداشته است.

نتانیاهو سه‌شنبه گذشته با انتشار ویدیویی درباره درخواستش از آمریکا برای تحویل سلاح، از تاخیر دولت آمریکا در انتقال محموله‌های سلاح و مهمات به رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت که او این موضوع را در جریان دیدار هفته گذشته خود با بلینکن مطرح کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha