۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85504555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با هدف تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای خارجی

تهران-ایرنا- وزیر دفاع بلاروس از مشارکت کشورش در مرحله دوم رزمایش روسیه خبر داد و گفت که هدف از این رزمایش صرفا بازدارندگی در مقابل تهدیدات خارجی است.

به گزارش ایرنا از رویترز، بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور در مرحله دوم رزمایش روسیه برای تمرین استقرار سلاح‌های هسته‌ای شرکت می‌کند.

مرحله اول این رزمایش ماه گذشته به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جنوب این کشور برگزار شده بود که به گفته تحلیلگران هسته‌ای، بیشتر نوعی هشدار روسیه برای بازدارندگی غرب از ورود عمیق‌تر به جنگ اوکراین بود.

ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس گفت: این رزمایش ها اقدامی پیشگیرانه برای افزایش آمادگی ما برای استفاده از سلاح‌های به اصطلاح تلافی جویانه است. در حال حاضر ما بیش از هر زمان دیگری برای پاسخ به هرگونه تهدید بین اتحاد روسیه و بلاروس مصمم هستیم.

خرنین نگفت که این رزمایش‌ها در کجا برگزار می‌شود و چه نوع سلاح‌هایی در آن آزمایش می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد که هدف از برگزاری این رزمایش تنها بازدارندگی است و هیچ تهدیدی برای سه کشور همسایه بلاروس ایجاد نخواهد شد. بلاروس با سه کشور عضو عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یعنی لهستان، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد.

ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهوری روسیه و بلاروس سال گذشته برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک بلاروس توافق کردند.

وزیر دفاع بلاروس هیچ اطلاعاتی درباره موقعیت جغرافیایی رزمایش اعلام نکرد. مرحله اول رزمایش در منطقه آختوبینسک در جنوب روسیه انجام شد و موشک‌های اسکندر و کینژال در آن استفاده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha