۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85552359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو و پوتین برای حل تمام «مسائل مشکل‌ساز» تا پاییز امسال توافق کردند

تهران-ایرنا- «الکساندر لوکاشنکو» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور بلاروس و روسیه، توافق کردند تا قبل از نشست شورای عالی اتحادیه روسیه و بلاروس در پاییز، «همه مسائل مشکل‌ساز» در سطح شوراهای امنیت و دولت‌هایشان را حل و فصل کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو در نشستی درباره مسائل بین‌المللی گفت: پاییز امسال در آستانه بیست و پنجمین سالگرد توافق تشکیل «اتحادیه روسیه و بلاروس»، همه رویدادهای مهم از جمله نشست شورای وزیران و شورای عالی دولتی به میزبانی مینسک برگزار خواهد شد.

رئیس‌جمهوری بلاروس افزود: با رئیس‌جمهور روسیه توافق کردیم که همه مسائل مشکل‌ساز باید تا آن زمان حل شود، چه در سطح شوراهای امنیت و چه در سطح دولت‌ها.

به گفته لوکاشنکو، همه مسائل باید پیش از سه ماه آخر سال جاری میلادی حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد که روسیه پذیرای همکاری است و این موضوع، این امکان را برای بلاروس فراهم می‌کند تا به صنعت فضایی، انرژی هسته‌ای و دیگر حوزه‌های جدید وارد شود.

به گزارش ایرنا، در پی آغاز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو سال گذشته برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک بلاروس توافق کردند و روسیه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در این کشور که هم مرز با اوکراین، لهستان، لتونی و لیتوانی است، مستقر کرد.

مسکو در عین حال تاکید کرده است که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مستقر در بلاروس تحت کنترل ارتش روسیه قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha