۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85504686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دونده ملی پوش همدانی: حقم حضور دوباره در المپیک بود

همدان-ایرنا- شمارش معکوس برای شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی آغاز شده که همدانی‌ها در حسرت نماینده در این رویداد مهم فراملی هستند، حتی پرافتخارترین دونده همدانی هم نتوانست دومین حضورش در المپیک را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد سال جاری برگزار می‌شود و همدان سهمی از این رویداد ندارد.

حمیدرضا زورآوند از آن دسته ورزشکارانی است که با وجود شایستگی فراوان برای حضور دوباره در المپیک، از این رویداد مهم بین‌المللی بازماند.

او تنها ورزشکار دو ومیدانی کار همدانی است که توانسته تجربه حضور در بازی‌های مهم المپیک را کسب کند.

این ورزشکار رشته پیاده روی ۱۸ سال سابقه فعالیت در دو ومیدانی را دارد و با حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل، به پرافتخارترین دونده تاریخ ورزش همدان تبدیل شد.

زورآوند یکی از ۲ سهمیه ورزشکاران استان همدان در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل بود که برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر شد.

او در المپیک ریو مسیر ٢٠ کیلومتر پیاده روی را پیمود و در نهایت جایگاه چهل و هفتم را به خود اختصاص داد تا اولین ایرانی باشد که از خط پایان گذشت و ۲۰ دونده المپیکی کشورهای مختلف جهان بعد از او قرار گرفتند تا موفقیتی بزرگ ثبت شود.

زورآوند در گفت وگو باخبرنگار ایرنا به مشکلات خود در این رشته ورزشی پرداخته است که باهم می‌خوانیم:

ایرنا: مسابقات دو ومیدانی غرب آسیا چطور بود؟
زورآوند:
این مسابقات در سطح کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب آسیا بود و نمی‌توانم بگویم از سطح بالایی برخوردار بود.

ایرنا: نشان طلا را راحت کسب کردید؟
زورآوند:
نه خیلی راحت. دمای هوا بسیار بالا بود و امکانات هم در حد بین‌المللی قرار نداشت. اما شرکت کنندگان از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بودند و نشان طلا به راحتی به دست نیامد و ۴۰ امتیاز رنکینگ از این مسابقات کسب کردم اما برای کسب سهمیه المپیک کافی نبود.

ایرنا: از سهمیه المپیک بگویید، اعزام شما منتفی شد؟
زورآوند:
متأسفانه مسابقات رنکینگ ترکیه را در پیش داشتم که تیمی از کشورمان به این مسابقات اعزام نشد. در واقع شانس سهمیه را از دست دادم.

ایرنا: چرایی این موضوع را پیگیری نکردید؟
زورآوند:
فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شود و نگاه به همه مسایل دو ومیدانی سلیقگی است. مسابقات ترکیه بهترین فرصت برای کسب سهمیه بود و با توجه به انگیزه و آمادگی بدنی که داشتم، حیف شد اعزام نشدیم.

ایرنا: مابقی رشته‌ها هم متضرر شدند؟
زورآوند:
فرقی نمی‌کند، این شرایط را در رشته‌های پرتابی و سرعتی هم مشاهده می‌کنیم. سرپرستی فدراسیون این ورزش را دچار مشکل کرد آنهم در آستانه المپیک که برای هر ورزشکاری حضور در این رویداد مهم است.

ایرنا: چه برنامه‌ای در پیش دارید؟
زورآوند:
مسابقات قهرمانی کشور بزودی برگزار می‌شود و خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنم. ورزش برایم پایان ندارد و با قدرت ادامه می‌دهم.

ایرنا: چند سال رکوردار پیاده روی هستید؟
زورآوند:
۱۲ سال رکورد ملی را در اختیار دارم. هم در ۱۰ کیلومتر و هم ۲۰ کیلومتر رکوردار هستم.

ایرنا: این رکورد را می‌خواهید ادامه بدهید؟
زورآوند:
ادامه این رکورد را می‌خواهم ارتقا بدهم و این هدف را دنبال می‌کنم. البته حفظ این رکورد ملی برایم خیلی مهم است.

ایرنا: به المپیک ۲۰۲۸ فکر کرده‌اید؟
زورآوند:
چرا که نه دوست دارم ورزش حرفه‌ای خود را همچنان ادامه بدهم. البته نیاز به حضور در چند تورنمنت بین‌المللی دارم تا رنکینگ خود را ارتقا بدهم و امیدوارم فدراسیون همراهی لازم را داشته باشد.

ایرنا: انتخابات فدراسیون دو ومیدانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
زورآوند:
همه کاندیداها خوب هستند و سابقه و کارنامه درخشانی دارند. امیدوارم فرد منتخب بتواند مشکلات موجود را حل کند. حیف است که نتوانیم در رقابت‌های مهم بین‌المللی شرکت کنیم و این برای ما یک درد است.

ایرنا: از هیات دو ومیدانی همدان چه خبر؟
زورآوند:
هیات دو ومیدانی همدان با همه بضاعت موجود، تلاش فراوانی برای رشد و توسعه این ورزش دارد. امیدوارم با حل مشکلات دوندگان، بتوانیم بازهم در مسابقات مهم بین‌المللی بدرخشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha