۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85200766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زور "زورآوند" در ماراتن سهمیه بازی‌های آسیایی

۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبر: 85200766
زور "زورآوند" در ماراتن سهمیه بازی‌های آسیایی

همدان- ایرنا- شمارش معکوس برای شروع بازی‌های آسیایی هانگژو چین در حالی آغاز شده که همدانی‌ها همچنان امیدوار به اخذ مجوز حضور در این رویداد مهم بین المللی توسط «حمیدرضا زورآوند» پرافتخارترین ورزشکار رشته دو ومیدانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر از ۱۹ شهریور تا سه مهر سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ یک تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

با توجه به سیاست‌های ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراسیایی مبنی بر اعزام کیفی کاروان ورزشی ایران به این دوره از رقابت‌ها و لزوم تعیین شفاف مسیر حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو برحسب شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستورالعمل اعزام به این رویداد تدوین شده است.

ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو پس از آخرین جلسه خود در مورد تعداد سهمیه‌های رشته‌های مختلف در این دوره از بازی‌ها، یک سهمیه زنان به سهمیه‌های دوومیدانی اضافه کرد تا این رشته با ۶ مرد و سه زن به هانگژو اعزام شود. با اینکه فدراسیون دوومیدانی درخواست ۹ سهمیه در بخش مردان و پنج سهمیه در بخش زنان داده بود اما با این تعداد موافقت نشد و اکنون هم مشخص شده که یک سهمیه زنان هم از این رشته گرفته شده است.

با این وجود هیات دو ومیدانی استان همدان در تلاش است تا حمیدرضا زورآوند با عبور از رکورد تعیین شده برای ورود به بازی‌های آسیایی هانگژو، سهمی در ترکیب تیم ملی اعزامی داشته باشد.

حمیدرضا زورآوند تنها ورزشکار دو ومیدانی کار همدانی است که توانسته تجربه حضور در بازی‌های مهم المپیک را کسب کند.

این ورزشکار رشته پیاده روی ۱۷ سال سابقه فعالیت در دو ومیدانی را دارد و با حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل، به پرافتخارترین دونده تاریخ ورزش همدان تبدیل شد.

این ورزشکار رشته پیاده روی ۱۷ سال سابقه فعالیت در دو ومیدانی را دارد و با حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل، به پرافتخارترین دونده تاریخ ورزش همدان تبدیل شد.

زورآوند یکی از ۲ سهمیه ورزشکاران استان همدان در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل بود که برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر شد.

او در المپیک ریو مسیر ٢٠ کیلومتر پیاده روی را پیمود و در نهایت جایگاه چهل و هفتم را به خود اختصاص داد تا اولین ایرانی باشد که از خط پایان گذشت و ۲۰ دونده المپیکی کشورهای مختلف جهان بعد از او قرار گرفتند تا موفقیتی بزرگ ثبت شود.

اکنون این دونده رشته پیاده روی همدان برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی هانگژو چین سخت در تلاش است و به صورت فشرده زیر نظر مربیان تمرین می‌کند.

اختلاف ناچیز تا کسب رکورد ورودی

رئیس هیات دو ومیدانی همدان در این باره می‌گوید: زورآوند در مرحله نخست رکوردگیری که در اوج گرما اواسط مردادماه جاری به میزبانی تهران برگزار شد، با اختلاف ناچیز به رکورد اعلام شده، نزدیک شد.

مسعود بنوان افزود: این رکوردگیری درست در زمانی برگزار شد که دولت به مدت ۲ روز تمام فعالیت‌ها را به دلیل گرمای شدید تعطیل کرده بود و زورآوند در شرایط سخت مسابقه داد هرچند مقام قهرمانی را به دست آورد.

وی بیان کرد: مرحله نخست مسابقات رکوردگیری در ۱۰ کیلومتر برگزار شد و زورآوند توانست با یک ساعت و ۲۲ دقیقه قهرمان شود در حالیکه رکورد این ماده در رقابت‌های آسیایی که همین ماه انجام شد، یک ساعت و ۲۷ دقیقه به ثبت رسید، اما از نظر کمیته فنی فدراسیون او باید بهتر از این رکورد ثبت کند.

مرحله نخست مسابقات رکوردگیری در ۱۰ کیلومتر برگزار شد و زورآوند توانست با یک ساعت و ۲۲ دقیقه قهرمان شود در حالیکه رکورد این ماده در رقابت‌های آسیایی که همین ماه انجام شد، یک ساعت و ۲۷ دقیقه به ثبت رسید، اما از نظر کمیته فنی فدراسیون او باید بهتر از این رکورد ثبت کند.

بنوان خاطرنشان کرد: از فدراسیون خواستیم مرحله دوم رکوردگیری را در یکی از شهرهای شمالی برگزار کند تا هم سطح دریا باشد و دونده‌ها فشار زیادی را متحمل نشوند چرا که مسابقات دو ومیدانی بازی‌های آسیایی در کشور چین نیز در همان سطح دریا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ارتفاع تهران از سطح دریا بسیار بالا است و قطع به یقین روی عملکرد دونده‌ها تاثیر می‌گذارد هر چند زورآوند همچنان شانس بالایی برای کسب رکورد تعیین شده دارد.

هانگژو پایان کار زورآوند نیست

رئیس هیات دو ومیدانی همدان ادامه داد: زورآوند حتی اگر به بازی‌های آسیایی هانگژو چین اعزام نشود هم از فعالیت ملی خود کنار نمی‌رود چرا که مسابقات قهرمانی آسیا را امسال در پیش دارد.

بنوان افزود: اسفندماه امسال مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در رشته‌های مختلف از جمله پیاده روی به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و زورآوند قطع به یقین به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این حال او شانس کسب سهمیه بازی‌های آسیایی هانگژو چین را دارد و کمتر از ۱۰ روز دیگر در تهران بازهم در مسابقات رکوردگیری شرکت می‌کند.

رییس هیات دو ومیدانی همدان یادآور شد: زورآوند تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را دارد و به خوبی شرایط کسب امتیاز در رشته پیاده روی را جهت کسب سهمیه می‌داند.

وی گفت: این ورزشکار دو ومیدانی کار همدانی فرصت لازم را برای آماده‌سازی بدنی برای حضور قدرتمند در مسابقات کسب سهمیه را دارد و معتقدم می‌تواند امتیازهای لازم را کسب کند.

زور "زورآوند" در ماراتن سهمیه بازی‌های آسیایی

همه تلاشم کسب سهمیه است

حمیدرضا نیز از انگیزه بالایی برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی هانگژو چین برخوردار است.

این ورزشکار پرافتخار همدانی می‌گوید: یک فرصت دیگر در رکوردگیری فدراسیون دو ومیدانی دارم و تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه می‌کنم.

زورآوند که هم اکنون در شهرک صنعتی کاوه نزدیک به شهر ساوه اشتغال دارد، خاطرنشان کرد: همکاری خوبی برای حضورم در تمرین آماده‌سازی شده و مدیران محل کارم حمایت لازم را دارند.

وی بیان کرد: سعی می‌کنم هر روز نوبت صبح و عصر تمرین خود را پیگیری کنم و برای رسیدن به هدفم بسیار با انگیزه هستم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون هنوز رکورد ورودی بازی‌های آسیایی را اعلام نکرده است، گفت: رکوردها همواره براساس نتایج رتبه‌های سوم و چهارم دوره گذشته بازی‌های آسیایی تعیین می‌شود و اگر این شرایط باشد، قطع به یقین رکورد ورودی را کسب می‌کنم.

زورآوند خاطرنشان کرد: حمایت خوبی از سوی مسئولان ورزش و هیات دو ومیدانی همدان انجام گرفته و همین توجه ویژه باعث شده تا با انگیزه و تلاش مضاعف تمرین خود را ادامه بدهم.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین مهرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha