۵۰ پایگاه اوقات فراغت آموزش و پرورش در شاهرود فعال شد

شاهرود - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۵۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان با ۲۰۰ رشته در حوزه‌های مختلف در این شهرستان فعال شد.

سیدمحمد موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه‌ها در ۶ زیرشاخه شامل فرهنگی هنری، ورزشی، قرآنی، مهارتی، مشاوره و کیفیت بخشی آموزشی تابستان امسال در شهرستان شاهرود فعال است.

وی از آغاز فعالیت ستاد ثبت نام و کمیته هدایت تحصیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت این ستاد در راستای تسهیل ثبت نام و انتخاب رشته دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

موسوی با بیان اینکه امتحانات نهایی چهار هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز متوسطه دوم در ۲۹ حوزه شهری و سه حوزه روستایی در حال برگزاری است، ابراز کرد: این امتحانات با حضور ۳۰۰ نفر از کارکنان آموزشی این اداره برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: جشنواره پژوهشگران خلاق با حضور ۲۰۰ گروه چهار نفره از دانش‌آموزان دوره ابتدایی این شهرستان در اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

وی در تشریح عملکرد سه ماه اداره آموزش و پرورش شاهرود گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره متوسطه اول استان سمنان به میزبانی شاهرود در اردیبهشت‌ماه برگزار شد و دانش‌آموزان دختر و پسر این شهرستان موفق به کسب ۱۰ مدال طلا، پنج نقره و هشت برنز از این رقابت‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ معلم نمونه استانی و شهرستانی تجلیل شدند، افزود: آیین هفته معلم و تجلیل مدرسه به مدرسه با حضور ۲۰۶ واحد آموزشی و ۴۴ مهدکودک با مشارکت مدیریت شهری، سپاه پاسداران و شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان برگزار شد.

این مسوول ادامه داد: همایش تجلیل از نخبگان دانش‌آموزی و فرهنگی به همت مدیریت شهری در فروردین ماه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود به تعامل آموزش و پرورش با مراکز فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اشاره کرد و گفت: برگزاری ۲۸ کارگاه آموزشی (ورکشاپ)، دوره مهارت‌آموزی و ارایه مدرک معتبر به ۹۲۳ دانش آموز دختر و پسر، اردوهای علمی - مهارتی با عنوان «یک روز با کارگاه» با حضور یک‌هزار دانش‌آموز اجرا شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای ۳۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز است که این تعداد در مراکز آموزشی پیش دبستانی، مدرسه دولتی و غیردولتی و مهدهای کودک مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha