۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۱۴
کد خبر: 85505734
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار فارس: سیره شهدا با تولیدات هنری ماندگار شود

شیراز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تولیدات هنری، رسانه‌ای و پویش‌های فضای مجازی سیره شهدا را ماندگار می‌کند.

اسماعیل قزل سفلی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد یادواره شهدای جامعه سلامت فارس اظهار کرد: اکنون ذهن جوانان بصری است و با تصویر بیش از محتوای مکتوب ارتباط برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدات رسانه ای محوری ترین اقدام برای ماندگار کردن راه و یاد شهدای عزیز است افزود: باید برای زنده نگهداشتن سیره و پیام شهدا بصورت هنرمندانه از ابزار رسانه و هنر استفاده کنیم.

قزل‌سفلی اضافه کرد: فضاسازی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که گاهی یک عکس حرف‌های بسیاری در دل خود دارد و یا جمله ای از وصیت نامه یکی از شهدا تلنگری به مخاطب وارد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به بخشی از آخرین نامه شهید گرگانی‌نژاد نخستین شهید پزشک کشور که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود، گفت: دانشجویان علوم پزشکی فارس الگوی جامعه سلامت هستند و انجام ۱۰ هزار عمل جراحی از سوی رزمندگان این استان طی هشت سال دفاع مقدس، جلوه های ایثار است که باید با ابزار هنر برای ماندگار کردن آنها کوشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در زنده نگهداشتن یاد شهدا نکته‌ای مهم است که باید به این منظور آثار شهدا از جمله خاطرات، نوشته‌ها و نامه‌ها و وصیت نامه‌های آنها را در بانکی جمع‌آوری کرد تا برای آیندگان بماند.

قزل‌سفلی ادامه داد: ایجاد این بانک اطلاعات اهمیت بالایی دارد و باید از اقدامات محوری محوری یادواره شهدای سلامت باشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر، سرکشی به خانواده شهداست که نیازمند تهیه تقویم زمانبندی به گونه ای است تا استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دیدارها حضور داشته باشند.
قزل سفلی با تاکید بر اینکه پیوند یادواره‌های شهدا با بدنه اجتماعی دانشگاه دنبال شود، عنوان کرد: تبدیل سرکشی به خانواده شهدای جامعه سلامت به یادواره‌های خانگی شهدا ابتکاری شایسته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ستاد یادواره شهدای جامعه سلامت باید در ۲ سطح سیاستگذاری با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و روسای دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و بخش کمیته محتوایی فعالیت کند.


قزل‌سفلی افزود: کنگره ۱۵ هزار شهید فارس، ۲۸ کمیته دارد که یکی از آنها کمیته اقشار است که این کمیته نیز ۲۲ یادوراه قشری دارد و یکی از ماندگارترین و پر افتخارترین قشرها جامعه سلامت هستند که در سال‌های همه‌گیری کرونا ۱۱ شهید مدافع سلامت تقدیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha