پارک‌های علم و فناوری نیرویی فزاینده  رشد و توسعه اقتصادی هستند

مشهد -ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف تاسیس پارک‌های علم و فناوری ایجاد محیطی امن و پویا برای شرکت‌های حاضر در اقتصاد ملی کشور است تا نیرویی فزاینده برای رشد و توسعه اقتصادی باشند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، علی اسماعیلی در نشست مشترک با مسئولین شرکت نفت و گاز پارس افزود: از اهداف مهم و اساسی پارک خراسان کمک به افزایش نوآوری شرکت‌های مستقر و رقابت‌پذیری بیشتر آن‌ها از طریق تعامل با سازمان‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور تعریف پروژه‌های نیازمحور در قالب فراخوان و رویداد است.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان آمادگی هرگونه همکاری برای احصا نیاز شرکت نفت و گاز پارس با استفاده از دانش و توانایی شرکت‌های مستقر در پارک خراسان رضوی را دارد و معتقدیم برگزاری بازدید باعث افزایش تعاملات و شناخت توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان می‌شود.

جانشین کمیته ساخت داخل شرکت نفت و گاز پارس نیز در این نشست گفت: عدم ریسک پذیری برخی مدیران با توجه به مسئولیت خطیر حوزه نفت و گاز مانع از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و استفاده از تولیدات بار اول ساخت داخل می‌شود.

قاسم پورزیتانی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر تحریم‌ها سبب خیر برای کشور شده است و این خیر اجباری تمایل سازمان‌هارا برای همکاری با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور بیشتر کرده است.

وی افزود:شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی تا کنون تعاملات خوبی را با شرکت نفت و گاز پارس جنوبی برقرار کردند و امیدواریم این تعاملات با همکاری پارک علم و فناوری خراسان بیشتر شود.

در حاشیه این نشست از نمایشگاه جانبی و خط تولید هشت شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز بازدید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha