پارک علم و فناوری خراسان رضوی توان ساخت پالایشگاه بومی را دارد
عکس،تزئینی است.

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: توانمندی شرکت های دانش بنیان مجموعه این پارک به قدری زیاد است که امکان ساخت پالایشگاه بومی را ایجاد کرده است.

علی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون یک پالایشگاه کوچک در تربت حیدریه توسط یکی از شرکت های پارک در حال ساخت است و این از دانش فنی زیاد در پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان قطب فناوری انرژی کشور نشان دارد.

وی با اشاره به این که پارک علم و فناوری خراسان رضوی قدمتی ۲۲ ساله دارد و در این مدت، توانسته فناوری های مختلفی را توسعه دهد ادامه داد: در طول این سالها، محصولات متنوعی توسط شرکت های پارک علم و فناوری خراسان رضوی ایجاد و به بازار ارایه شده است و از سوی دیگر مشاوران بسیار خوبی در پارک حضور دارند که به دلیل شناخت لازم از حوزه انرژی کشور توانسته اند شرکت های فعال در این زمینه را در عرصه تولید و ساخت نیازهای این بازار راهنمایی کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: هفته گذشته سومین رویداد انجمن خبرگی زنجیره تامین کالای صنعت پتروشیمی با موضوع شناسایی و ارزیابی تأمین کنندگان داخلی و با هدف دستیابی و توسعه بازار در این پارک برگزار شد زیرا اقتصاد شرکت های دانش بنیان در گرو فروش محصولات تخصصی است و همچنین این پارک توان تامین نیازهای شرکت های پتروشیمی را نیز دارد.

اسماعیلی افزود: وجود پالایشگاه خانگیران در خراسان رضوی موجب شد تا در سال های گذشته مدیران این پالایشگاه از شرکت های مستقر در پارک حمایت های ویژه ای کنند ولی نکته ای که باید به آن توجه داشت، میزان ریسک پذیری سایر مسوولان است تا این امکان، به کمک شرکت های دانش بنیان و فناور قرار گیرد و این ظرفیت را در اختیار این شرکت ها برای بیان توانمندی آنان قرار دهد از این رو ساخت انواع تجهیزات مختلف از جمله کمپرسورها و پمپ های مورد نیاز در حوزه انرژی در دستور کار شرکتهای این پارک قرار گرفت.

وی اضافه کرد:با توجه به این که دولت گام های بسیاری به سمت ایجاد پالایشگاه های برون مرزی در کشورهای دیگر برداشته است این پارک در این موضوع نیز می تواند نقش آفرین باشد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک به دنبال تکمیل زنجیره تخصصی در حوزه انرژی است و در این خصوص لازم است تا شناخت بیشتری از کمبودهای شرکت های پتروشیمی در مسیر ساخت بومی تجهیزات این شرکت ها داشته باشد تا بتواند قدم موثری بردارد و مسیر خودکفایی کشور به خوبی طی شود.

اسماعیلی افزود: در حال برنامه ریزی برای حضور در بازارهای بین المللی و صادرات تجهیزات حوزه انرژی در این امر هستیم و این در حالی است که کشورهای همسایه ما نیز به این تجهیزات بسیار نیاز دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha