۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85506874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز جماعت در ۶۰ هزار مدرسه کشور اقامه می شود

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85506874
نماز جماعت در ۶۰ هزار مدرسه کشور اقامه می شود

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: نمازجماعت در ۶۰ هزار مدرسه آموزش و پرورش اقامه می شود.

منصور سرگزی روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد برگزاری سی و یکمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بخشی از این ائمه جماعت که بالغ بر ۱۸ هزار نفر هستند از طلبه و روحانیون و مابقی همکاران فرهنگی هستند.

وی افزود: این اجلاس رویداد مهمی است و تمامی صاحب نظران تعلیم و تربیت در آن حضور دارند و اقدامات و فعالیت هایشان را به عنوان یک خدمات آموزشی، فرهنگی و تبلیغی به نسل نو ارائه می دهند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: موانع و آسیب های موجود در این اجلاس بررسی می شود و تمام متولیانی که با نسل نو کار می کنند مخاطب این اجلاس هستند و باید نقش ها و وظایف خود را دنبال کنند.

وی گفت: مدارس و دانشگاه ها مورد تاکید است و امید می رود تمام حوزه های فرهنگی، ماموریت و وظایف شان را نسبت به تقویت و رونق نماز در بین نسل نو دنبال کنند.

سرگزی ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی با هدف ترویج زمینه های رونق نماز در بین نسل نو انجام می شود و نوجوانان و جوانان خدماتی را باید در حوزه آشنایی بیشتر با نماز، شیوه های انس و ارتباط بهتر و شایسته با معبود خود دریافت کنند.

وی بیان کرد: این اجلاس ها کمک می کند مسئولان و متولیان به وظایف خود توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با عنوان" نماز نسل نو و رسالت ما" آبان ماه امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

افزون بر۲ هزار آموزشگاه در استان وجود دارد که نیمی از آن فاقد نمازخانه است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha