۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85594920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیران استان اردبیل نسبت به اقامه نماز اهتمام داشته باشند

اردبیل- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌ها در ترویج و توسعه فرهنگ نماز گفت: همه مدیران استان باید نسبت به اقامه نماز در مجموعه خود اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اردبیل، کاظم دبیر در نشست شورای اقامه نماز استان اردبیل اظهار کرد: نماز باید در اولویت تمام موضوعات قرار گیرد، زیرا امروز خانواده‌ها و به ویژه نسل جدید در معرض تهدید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آنها یک مساله جدی به شمار می‌آید.

وی مهم ترین عنصر در تقابل با آسیب‌های اجتماعی را تربیت دینی و معنوی و ترویج نماز در بین نسل جدید دانست و تاکید کرد: آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی والدین باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز با اشاره به نتیجه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ در بحث نماز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان باید نسبت به اجرای دقیق و کامل مفاد تفاهم‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه مربوطه اهتمام کافی داشته باشند.

الله‌شکر عبدی با اشاره موضوع سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو و رسالت ما»، مهمترین رسالت ستاد اقامه نماز را رونق بخشیدن به امر نماز در جامعه برشمرد و افزود: گسترش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با نماز به ویژه در بین نسل جدید نیازمند حمایت مادی و تخصیص منابع استانی بیشتر است.

بررسی وضعیت مسجدها و نمازخانه‌های بین‌راهی، راهکارهای عملیاتی کردن منشور اقامه نماز در مدرسه‌ها، برگزاری اجلاس‌های استانی و شهرستانی نماز در سال جاری با پشتیانی مالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همکاری شهرداری‌ها از دیگر مصوبه‌ها و موضوع‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

در مجموع حدود ۸۰ دستگاه جز نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی فعال در استان اردبیل زیر نظر ستاد اقامه نماز هستند و همچنین افزون بر ۲ هزار باب مسجد و حدود ۱۷۸ بقعه متبرکه و امامزاده در نقاط مختلف این استان وجود دارد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha