۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85566824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ هزار روحانی اقامه نماز جماعت مدارس را برعهده دارند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: ۱۸ هزار روحانی وظیفه امامت جماعت نسل نو در مدارس را برعهده دارند.

منصور سرگزی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی سی و یکمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از سه برابر این جمعیت از همکاران فرهنگی هستند که اقامه نماز را برعهده دارند و در این موضوع با دانش آموزان در کسوت معلمی ایفای نقش می کنند.

وی در خصوص جذب جدید روحانی برای اقامه نماز جماعت مدارس افزود: زمینه هایی وجود دارد که طلبه ها انگیزه بیشتری برای حضور در مدارس پیدا کرده اند و با آموزش و پرورش و مرکز خدمات حوزه های علمیه زمینه های انگیزشی و تشویقی فراهم شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: حضور طلاب روند رو به رشدی دارد، ستاد اقامه نماز هم وارد این عرصه شده و از این افراد حمایت می کند.

تدوین سند اقامه نماز در مدارس

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نماز در مدارس ادامه داد: سند "اقامه نماز در مدارس" با مشارکت آموزش و پرورش تنظیم، تصویب و تبادل شد.

سرگزی بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس با حضور روحانی یکی از اهداف سند است و اجرای آن منوط به اهتمام وزارت آموزش و پرورش، مدیران مدارس و حوزه علمیه است.

وی بیان کرد: همچنین فراخوان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز در چند روز اخیر منتشر شده و تا امروز بالغ بر ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال و در نوع خود بی نظیر است.

بجنورد مرکز استان آبان ماه سالجاری میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو و رسالت ما» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha