استاندار اصفهان: رئیس جمهور شهید، مرد روزهای سخت بود 

اصفهان -ایرنا- استاندار اصفهان گفت: رئیس جمهور شهید، مرد روزهای سخت و انجام کارهای پیچیده بود که نمونه آن اجرای پروژه‌های آبی بود که در اصفهان و سطح کشور اجرا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در نشست با ائمه جمعه استان افزود: یکی از صفات رئیس جمهور شهید ورود به عرصه‌های غیرممکن و اجرای کارهای سختِ بر زمین مانده بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ریاست جمهوری ایشان موضوع آب آشامیدنی مردم استان اصفهان بخصوص ۵۰ روستا که در تنش آبی بودند، پیگیری و فاز دوم آبی استان وارد مدار و پمپاژ تونل سوم کوهرنگ شروع شد .

مرتضوی اضافه کرد: به همین موازات خط انتقال آب از جنوب استان با ۱۲ پیمانکار شروع و طرح انتقال آب از دریا پیگیری شد.

وی ادامه داد: برخی از اقدامات ایشان در زمینه مولدسازی در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است و به حق ایشان مرد ورود به کارهای سخت بود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر امروز جلوه‌ای از امید و رفع مشکلات آبی در استان اصفهان وجود دارد به خاطر روح بزرگ آیت‌الله رئیسی است.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی در ابتدای دولت سیزدهم در کشور حاکم نبود، گفت: در زمانی دولت سیزدهم سکان نظام اجرایی کشور را در دست گرفت که مسائل کشور بغایت بغرنج بود بطوریکه در حضور آیت‌الله رئیسی در جلسه‌ای ۲ ساعته در باره نحوه تامین حقوق مردادِ کارکنان دولت صحبت شد و ایشان خطاب به وزرای دولت قبل گفت که من امروز اینجا بودم و شما ۲ ساعت از وقت دولت را گرفتید برای اینکه حقوق مرداد ۱۴۰۰ را چگونه بپردازید.

استاندار اصفهان یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم با یک خزانه خالی مواجه بودیم و دولت برای تأمین کالاهای اساسی مردم دچار مشکل بود.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که با آمار ۷۰۰ نفری مرگ بر اثر کرونا در کشور رکورد زده بودیم و جریان حاکم بر کشور مدعی بود که زبان گفت‌وگو با دنیا را بلد است اما وقتی وزیر امور خارجه ما می خواست به کشور بازگردد بنزین هواپیمای او را تأمین نمی‌کردند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یادمان هست که در استان‌ها مردم برای تهیه ارزاق خود باید با کد ملی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند و در آن دولت گفتند کسی که توانست ۲۰۰ هزار بشکه نفت را بفروشد بعنوان وزیر نفت انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به رشد اقتصادی دولت سیزدهم و بهبود اشتغال در کشور اظهار کرد: قبل از تشکیل این دولت ۹۴۱ واحد صنعتی در استان راکد بود که یکی از آنها کاشی اصفهان و دیگری پلی اکری بودند تا اینکه دولت سیزدهم مستقر شد و مجاهدانه و با از خودگذشتگی پای کار ایستاد و این واحدها از رکود خارج شدند.

مرتضوی همچنین تاکید کرد: وظیفه ما در برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری، عمل به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و برگزاری انتخابات با در نظر گرفتن چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت همگانی است.

وی ادامه داد: در این راستا وظیفه خود می‌دانیم از افرادی که در جامعه تاثیر دارند، دعوت کنیم تا ذیل این چهار راهبرد، آحاد مردم را به مشارکت همگانی در انتخابات دعوت کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: از طرفی درصددیم تا از مسائلی که باعث نارضایتی مردم می‌شود بخصوص در این شرایط پرهیز کنیم.

وی همچنین در باره مسائل بازرسی استان ابراز کرد: بازرسی ویژه ای به منظور مشاهده استفاده از سامانه سامد و ارتباطات تلفنی با مردم داشته‌ایم ولی مشکلات آن را هنوز احصا نکرده‌ایم که پیگیری خواهیم کرد.

مرتضوی در باره ارتباط ائمه جمعه با فرمانداران گفت: فرمانداران نماینده حوزه اجرا و ائمه جمعه نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان‌ها هستند و اگر ائمه جمعه وارد حوزه اجرا شوند هزینه‌ های آن دامن حاکمیت را می‌گیرد و باورهای مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد که خطای بزرگی است و باید از کیان ائمه جمعه دفاع و از این خسارت جلوگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha