نماینده ولی فقیه در اصفهان: ائمه جمعه، شرایط انتخاب فرد اصلح را بیان کنند

اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به ائمه جمعه استان توصیه کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری، همه تمرکز خود را بر روی حضور و شرکت مردم قرار ندهید و بیشتر، شرایط انتخاب گزینه فرد اصلح را تبیین کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان با تاکید بر انتخاب کاندیدای اصلح تصریح کرد: همه افرادی که شورای نگهبان آنها را تایید کرده است صلاحیت دارند، اما این که صلاحیت رئیس جمهور شدن را داشته باشند، با انتخاب مردم است.

وی انتخاب نامزد انقلابی متدین و کارآمد را مهم دانست و گفت: همه نامزدها بالای ۶۰ سال دارند و مسوولیتی هایی در دوران ۴۰ ساله انقلاب داشته اند که توان مدیریتی آنها را برای همگان روشن و مشخص می‌سازد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد، انتخاب فردی مانند شهید آیت‌الله رئیسی و ادامه راه او را منوط به تشخیص فرد اصلح از بین نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد و ادامه داد: باید به فردی رأی دهیم که کاری را که تاکنون شهید آیت الله رئیسی انجام داده است، ادامه دهد.

وی تاکید کرد: این مسیر که مسیر خدمت و راه شهید آیت الله رئیسی است باید ادامه یابد و اکنون زمان نشستن نیست و نقش هدایتگری ما این است که هم در باره اصل حضور و هم در باره انتخاب گزینه اصلح، روشنگری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان خطبه ۱۴۱ نهج‌البلاغه در خصوص تشخیص درست حق گفت: حضرت علی(ع) در این خطبه می‌فرماید «آنکه بداند که برادرش در دین ثابت قدم و استوار است و به راه راست می‌رود، نباید به بدگویی مردم در حق او گوش دهد».
وی اضافه کرد: زمانی که متوجه شدید نامزدی انقلابی است و در مسیر درست قرار دارد، حرف‌های بیهوده را گوش ندهید و به گفته های پوچ در باره او اعتماد نکنید.
نماینده ولی فقیه در اصفهان خاطرنشان کرد: حق این است که یقین پیدا کنید و اگر منطق ما این گونه باشد به تمدن اسلامی نزدیک شده ایم، یعنی تا حرفی را تحقیق و یقین نکرده ایم آن را بیان و باور نکنیم.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برگزاری گردهمایی‌هایی مانند نشست امروز در شرایط کنونی بسیار لازم است و توصیه می‌شود هر یک از ائمه جماعات در منطقه خود، اینگونه همایش‌ها را در باره انتخابات برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha