مدیرعامل بنیاد غدیر: زیارتنامه‌ از مولفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: زیارتنامه‌ها به عنوان بیانیه اعتقادی شیعه یکی از مولفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی هستند که معرفت افزایی را در جامعه افزایش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ظریف منش روز شنبه در نخستین همایش بین المللی زیارت پژوهی با محوریت زیارت غدیریه که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: طرح امامت و ولایت هشت سال طول کشید تا جامعه به آن توجه کند و امروز به عنوان یک حرکت عظیم در شهر قزوین شاهد شکوفایی آن هستیم.

وی ادامه داد: امروز در این همایش گرد هم آمدیم تا این موضوع را یادآوری و تاکید کنیم که غدیر به عنوان یک واقعه مسلم تاریخی و یک نقطه عطف در تاریخ بشریت و اسلام است که مسیر جدیدی برای بشریت تعیین می کند.

این مسوول تاکید کرد: اگرچه عید غدیر را جشن می گیریم و شادی می کنیم، اما باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که غدیر برای چگونگی تبعیت کردن از اهل بیت و ترویج مردم سالاری دینی است و از این منظر تمامی ملت ها در سراسر جهان به مفهوم غدیر احتیاج دارند.

ظریف منش با بیان اینکه مراسم غدیر اندیشه ورزی و معرفت افزایی اسلامی را در به دنبال دارد، ادامه داد: در کنار جشن عید غدیر باید آموزه‌های علوی و معرفت اسلامی ترویج داده شود.

این مسوول بیان کرد: امام هادی (ع) فرزند غدیر است که با گسترش تفکر شیعی با طاغوت مبارزه کرد و مدیریت بر جامعه شیعی، مبارزه با انحرافات و ترویج مکارم اخلاقی را گسترش داد و با اینکه فرقه های دیگری ایجاد شد، اما امام نگذاشت دامن شیعه به آن‌ها آلوده شود.

به گفته ظریف منش، زیارتنامه‌ها به تکریم و احترام به معصومین، اعلام موضع فکری و گرایش به جبهه حق، مرزبندی با دشمنان و توسل و تبرک جستن را تقویت می‌کند و زایران پیوند خود را با خدا و امام ارتقا می بخشند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه ۲ میراث گرانبهای امام هادی زیارت جامعه کبیره و غدیریه است، گفت: این زیارتنامه ها در بردارنده معانی اعتقادی و توحیدی هستند که در آنها مباحثی از جمله اعلام مواضع سیاسی اخلاقی و سیاسی، تاکید بر مقام ولایت و رهبری و اهل بیت، برائت از دشمنان و تجدید میثاق با امام عصر بیان می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر خاطرنشان کرد: امیدواریم با تولید طرح های علمی در این همایش بتوانیم مردم به خصوص جوانان و نسل های آینده را به قرائت و بهره مندی، شرح و تبیین مضامین زیارتنامه ها ترغیب کنیم تا جامعه در مسیر تحقق نوین اسلامی بازسازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha