استاندار مازندران: مسوولان مراقب جریان رسانه‌ای علیه شالیکاری شمال برای واردات برنج باشند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج تصمیم ماندگار رئیس جمهور شهید برای شالیکاران شمال است، در عین حال گفت که باید مراقب جریان رسانه ای علیه برنج‌کاری شمال برای واردات برنج باشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف نوری روز پنجشنبه در نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و فن بازار مازندران افزود: حذف تعرفه ترجیحی برای واردات برنج و واردات منطقی برنج از تصمیم های جدی دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم دولت واردات برنج در سال جاری باید به کمتر از ۷۰۰ هزار تن کاهش بیابد.

استاندار مازندران کشاورزی استان را پیشرانه دیگر بخش های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی استان توصیف کرد و ادامه داد: حتی گردشگری مزرعه در فعالیت های کشاورزی در مازندران مورد تاکید است.

نوری دانش بنیان شدن فعالیت های کشاورزی مازندران را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با استفاده از ابزار و روش های نوین باید تولیدات محصولات کشاورزی مازندران را به لحاظ تولید و کیفیت افزایش ببخشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این نکته که کشاورزان باید مورد حمایت فنی دقیقی قرار بگیرند، گفت : این که همچنان بذور محصولات کشاورزی مازندران به صورت بومی تولید نشود ، نشان دهنده عقب افتادگی در افزایش ضریب بهره وری است.

استاندار مازندران:مراقب جریان رسانه ای علیه برنج‌کاری شمال برای واردات برنج باشید

وی با بیان اینکه در تامین نهاده های کیفی کشاورزی مازندران با چالش مواجه هستند، بیان داشت: در حالی که می توان از پسماندهای کشاورزی استفاده کرد اما همچنان در این بخش به دلیل عدم استفاده از شرکت های دانش بنیان عقب ماندگی جدی وجود دارد.

استاندار مازندران گفت: فعالیت های تعاونی کشاورزی یکی از روش های رسیدن به افزایش تولید ، بهره وری و تامین نقدینگی و سرمایه‌گذاری است.

نوری ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مازندران افراد نوآور و دارای ایده را دریابند، اگر به آنان بی توجهی شود ، عقب افتادگی ها جبران نخواهد شد.

وی همچنین گفت که واسطه های بخش محصولات کشاورزی مازندران باید حذف شوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha