۱۳۶ طرح سلامت‌محور در خراسان رضوی به ثمر نشست

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۳۶ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با حمایت‌های شهیدجمهور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در خراسان رضوی بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرحهای «یادگار ابراهیم» در جمع خبرنگاران مشهد افزود: ۲۳ طرح بهداشتی و درمانی از این تعداد ویژه یادگار ابراهیم امروز در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که شامل ۱۹ طرح درمانی و چهار طرح بهداشتی با ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: همچنین سه بیمارستان با تجهیزات پیشرفته و سرمایه‌ای شامل سی.تی آنژیو، ام.آر.آی، دستگاه شتاب دهنده سی.تی.اسکن و دستگاه اسپکت سی.تی امروز در مشهد به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: ساخت بزرگترین بیمارستان درمان سرطان که در مراحل نهایی خود قرار دارد، به زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: همچنین ۲۲ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در چهارم خردادماه امسال در قالب «تعالی سلامت و استمرار خدمت» از جمله نخستین پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نام شهید آیت‌الله رییسی و بزرگترین مجتمع آموزشی و فرهنگی شمال شرق کشور در مشهد افتتاح شد.

عین اللهی عنوان کرد: راه‌اندازی ۷۰۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های استان خراسان رضوی، افزوده شدن ۳۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان، کسب رتبه نخست کشوری در حوزه گردشگری سلامت، تجهیز ۱۳ دستگاه سی.تی.اسکن و ام.آر.آی، رشد ۹۷ درصدی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در استان، افزایش ۵۰ درصدی دانشجویان پزشکی در استان، افزایش ۴۵ درصدی چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و بین‌ المللی، بازسازی ۵۰ دستگاه آمبولانس فرسوده، خرید ۳۴ موتورلانس و تجهیز ۳۵ دستگاه پزشکی از راه دور از اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت است.

دولت مردمی نسخه‌نویسی الکترونیکی را به ۱۰۰ درصد رساند

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در دولت مردمی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم اجرای طرح نسخه الکترونیکی ۱۰ درصد بود که با رشد ۹۰ درصدی اکنون به ۱۰۰ درصد در مراکز تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیده است.

وی عملیاتی شدن طرح نظام ارجاع پزشکی در ۱۰ شهرستان زیر پوشش دانشگاه های علوم پزشکی استان خراسان رضوی، جذب ۳۵۰ دانشجوی خارجی، رشد پنج برابری میزان پیوند قلب و اعضای پیوندی و پیشتاز بودن مشهد در درمان بیماران قلبی و عروقی را از دیگر اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت برشمرد.

عین اللهی با اشاره به سفر خود به ژنو در هفته گذشته افزود: شهید"آیت الله رییسی" به عنوان رییس جمهور پشتیبان سلامت در دنیا معرفی شده است. درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از افتخارات دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا، امروز بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان زاوه استان خراسان رضوی به مساحت ۲ هکتار و با زیربنای چهار هزار و ۱۰۰ متر با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی و سایر مسولان کشوری و استانی به صورت وبیناری افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha