۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85508075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش محافل صهیونیست به خواسته‌های حماس درباره آتش‌بس

تهران- ایرنا- رسانه ها و محافل رژیم صهیونیستی به پاسخ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به پیشنهاد کنونی درباره آتش بس واکنش نشان دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، منابع صهیونیست و منابع آگاه خارجی دست اندرکار مذاکرات آتش بس در نوار غزه، به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کردند: مذاکرات به بن بست نرسیده و ادامه خواهد داشت.

آنها افزودند: واکنش حماس در این باره شامل برخی اصلاحات شامل جدول زمانی برقراری آتش بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه است. این مذاکرات از سوی میانجی گران قطری و مصری و با هماهنگی آمریکا با هدف امکان دستیابی به آتش بس ادامه خواهد داشت.

این منابع در عین حال اضافه کردند: هنوز روشن نیست که هیات اسرائیلی عازم قطر یا قاهره خواهد شد یا خیر.

از سوی دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز جزئیاتی از پاسخ حماس به پیشنهاد مطرح شده درباره آتش بس را منتشر کرد.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: حماس خواستار این است که بازسازی به جای مرحله دوم، در مرحله نخست انجام شود. همچنین خواسته که آتش بس در اولویت باشد و اسرائیل وتویی درباره اسامی اسیرانی که آزاد خواهند شد، نداشته باشد. حماس همچنین با تبعید اسیران به خارج از نوار غزه مخالف و خواستار بازگشت اسیران به مناطق مسکونی خودشان است.

همزمان یک مسئول ارشد رژیم صهیونیستی این خواسته های حماس را زیاد دانست و گفت: مشخص است که فشارهای آمریکا نتیجه بخش نبوده و شروع مذاکرات در این شرایط دشوار است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل پاسخ حماس را به مثابه مخالفت تلقی می کند.

به گزارش ایرنا، حماس در بیانیه ای که بامداد پنجشنبه منتشر شد، تاکید کرد که همواره خواستار توقف جنگ و تبادل اسرا بوده و به وضوح از طرح جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت استقبال کرده است.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد که بر خلاف ادعای آمریکا، رژیم صهیونیستی هیچکدام از این طرح‌ها را قبول ندارد.

حماس تاکید کرده که تاکنون هیچ موضعی از سوی مقامات صهیونیستی در خصوص موافقت با طرح آتش‌بس جو بایدن صادر نشده است.

«اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بامداد چهارشنبه در دوحه پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

تحویل پاسخ به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکره برای آتش بس و تبادل اسرا پس از آن انجام می‌شود که قطعنامه پیشنهادی آمریکا در زمینه آتش بس در نوار غزه، بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست روز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

در این قطعنامه آمده است که از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه (۱۱ خرداد) که رژیم اسرائیل آن را پذیرفت، استقبال می‌شود و از حماس خواسته می شود که آن را نیز بپذیرد و از هر دو طرف خواسته شده که شرایط آن را به طور کامل بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha