۳۲۰۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم ساخته شد

اصفهان-ایرنا-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در یک هزار و ۱۷ روز فعالیت دولت خدمتگذار سیزدهم، افزون بر ۳۲ هزار کلاس درس در سراسر کشور ساخته شد که ۵۴ درصد آن‌ سهم خیرین بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در اصفهان افزود: خیرین مدرسه ساز، پیشران ساختن ایران قوی هستند و رشد و تعالی کشورمان در همه عرصه ها، توسط کسانی انجام می شود که روزی در مدارسی که خیرین ساخته اند، درس خوانده اند.

وی ادامه داد: استعدادهای فرزندان این کشور بطور معمول در مدارسی جهت، رشد و جهش پیدا می‌کند که خیرین ساخته اند، از این رو خیرین بزرگوار نقش بسزایی در تربیت نسل فردای کشور دارند و کار ایشان راهبردی ترین اقدام در نظام آموزش و پرورش است و از این جهت بحق پیشران ساختن ایران قوی هستند.

خان‌محمدی اظهار داشت: هرچند ایجاد ۵۴ درصد کلاس های احداثی در دولت سیزدهم، سهم خیرین مدرسه ساز بود ولی زمانی که این گزارش به معاون اول رییس جمهور ارایه شد، ایشان گفتند: ۱۰۰ درصد کلاس ها توسط خیرین ساخته شده است، چرا که اگر پیگیری و کمک آن ها نبود، سهم دولت هم به سرانجام نمی رسید و این اهمیت نقش مردم را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم، رویکردی جدید از جنس توجه به کار خیرین را از طرف دولت شهید آیت الله رییسی شاهد بودیم و ایشان خیرین را شریک راهبردی دولت معرفی کردند و بطور مرتب موضوعات مرتبط را پیگیری میکردند و جا داشت در این جا از ایشان یاد کنیم که زمینه این موفقیت خیرین و دولت را در عرصه مدرسه سازی فراهم کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تاکنون از ابتدای دولت سیزدهم افزون بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال برای تامین سهم دولتی پروژه های مدرسه سازی خیرین هزینه شده است و تمام ردیف های بودجه ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سه سال اخیر بجز ردیف مرتبط با سهم دولت برای انچام پروژه های مشترک با خیرین که رشد داشت، ثابت بوده است.

خان‌محمدی با ذکر این نکته که اصفهان مانند قله ای بلند و قابل توجه و داری چشم انداز در این حوزه کار خیر می درخشد گفت: امسال سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توانست به عددی در حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تعهدات خیرین در اصفهان برسد، که تاکنون بالای ۱۰ هزار میلیارد آن تحقق پیدا کرده و به سرعت در حال پیشرفت است.

وی تاکید کرد: بر من واجب است که از تک تک خیرین اصفهانی به صورت ویژه تشکر کنم، ما در این سال ها مشاهده کرده ایم که مردم اگر تعهدی دادند، آن را انجام می دهند، مخصوصا مردم استان اصفهان. این مردم هر چند مشکلات زیادی دارند، اما یاری گر استان هایی هستید که نیازمند توجه اند و به صورت گمنام پای کار حل مشکل آن ها می ایستند.

وی گفت: سرانه فضای آموزشی ما در اول انقلاب ۱.۵ متر مربع بوده است و الان به ۵.۲۲ رسیده است و این کار با همت خیرین انجام شده است و نگاه، نگرش و بینشی که در این کار وجود دارد مهم است. ما اعتقاد داریم کاری مهم تر از این نیست، اگر پیشرفت میخواهیم، اخلاق می خواهیم، علم می خواهیم، راهش مدرسه سازی است. اگر ما روزی در شهری پا گذاشتیم و دیدیم مطلوب ترین نقطه در اختیار مدرسه است و نه بانک، به نقطه مطلوب رسیده ایم.

از مجموعه دولت انتظار داریم که در کنار خیرین باشد

رئیس هیات‌ مدیره مجمع خیرین استان اصفهان نیز در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: از مجموعه دولت انتظار داریم که نه پا به پای خیرین که می‌دانیم شدنی نیست اما در کنار این گروه باشد.

مجتبی ملااحمدی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای مدرسه سازی در استان اصفهان انجام داد و شاهد بودیم که یک پروژه خیرساز که ۱۰ سال بود روی زمین مانده بود، با عنایت استاندار و صرف بودجه های استانی به مسیر ساخت بازگشت و سایر پروژه ها نیز شتاب خوبی گرفتند و امروز زمان های ۱۰ و هشت ساله اتمام پروژه ها به چهار سال و ۲ سال رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز در جمع ما مادران شهدایی هستند که نه تنها فرزندان خود را تقدیم کردند که از مال خود هم نیز نثار می کنند بعنوان نمونه مادر شهیدان بارفروش، مادر ۴ شهید کاشانی است، به ما گفتند باغچه ای دارم که بنا بود برای این فرزندان کنار بگذارم، شما بردارید و خرج مدرسه سازی کنید.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف جشنواره این است که دست شما خیرین را ببوسیم، ما در اصفهان از خیر یک میلیون ریالی تا خیری که دیروز ۱۵ هزار میلیارد تومن برای ساخت یک مجموعه هنرستانی اختصاص داد، داریم و اینجا عددها مهم نیست، مهم این است که خیرهای ما دل های دریایی و بزرگی دارند.

ملااحمدی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین استان اصفهان، رویکرد تحولی را از ۲ سال پیش دنبال می کند و این رویکرد «تعریف محصول (طرح)» است و پارسال برنامه اطلس نیازهای استان، سامانه نیک اندیشان، هنرستان های جوار صنعت را به عنوان محصولات مجمع خیرین مغرفی کردیم.

وی افزود: امسال نیز در بحث تعریف طرح ها چند موضوع را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن ها، مرتبط کردن ۱۰ هزار واحد صنفی به ۱۰ هزار مدرسه است و در این طرح بعنوان نمونه اتحادیه شیشه اصفهان، کل مدارسی که شیشه هایش دچار مشکل می شود را اصلاح می کنند و اتحادیه کاشی و سرامیک، سرویس های بهداشتی را اصلاح خواهد کرد.

وی گفت: موضوع سند جامع ۱۰ ساله و راهبردی مجمع خیرین نیز امروز قراردادش منعقد شده و تفاهم نامه های آن امضا می شود.

ملااحمدی افزود: نهاد مقدس مدرسه سازی پر افتخارترین نهاد مردمی کشور است که در راستای اصلی ترین نیاز کشور که آموزش و پرورش هست، خدمات می دهد، چرا که سند توسعه کشور در آموزش و پرورش نوشته می شود.

رئیس هیات‌ مدیره مجمع خیرین استان اصفهان در پایان خطاب به وزیر آمزوش و پرورش که در نشست حاضر بود گفت: ما در مچمع خیرین سرمایه مان را می آوردیم و انتظار داریم دولت برنامه اش را بیاورد و اگر شما برنامه داشتید هرآنچه سرمایه می خواهد، خیرین ما تامین می کنند چرا که عقیده ما این است هیچ راهی برای توسعه کشور جز از مسیر آموزش و پرورش نیست.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای افزون بر ۳۰ هزار کلاس درس است و بر اساس گزارش سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از این تعداد، نزدیک به ۱۰ هزار کلاس نیازمند بازسازی، نوسازی و بهسازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha