معاون رییس‌جمهور: حمایت از زنان و خانواده اولویت‌ شهیدجمهور بود

مشهد- ایرنا- معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت از جامعه‌ زنان و نهاد خانواده، از اولویت‌های مهم آیت‌الله شهید ابراهیم رییسی در دولت سیزدهم بود.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر انسیه خزعلی روز پنجشنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی، اقدامات متعددی در حمایت و پشتیبانی از قشر زنان و نهاد خانواده صورت گرفت.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بانوان کشورمان در دستگاه‌های اجرایی مختلف موقعیت پیدا کردند و آیت‌الله رییسی مایل بودند که زنان در شوراهای عالی تصمیم گیری به کار گرفته شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در دولت سیزدهم با ایجاد بیمه‌های متعدد برای زنان، خانواده و کودکان، اقدامات مربوط به ترغیب و تسهیل ازدواج و تهیه مسکن برای خانواده‌هایی که چند قلو داشتند، پشتیبانی‌های خوبی از حوزه زنان و خانواده شد.

خزعلی گفت: همچنین رییس جمهور شهید در راستای حمایت و پشتیبانی از ارتقای توانمندی‌های زنان و حمایت از خانواده نیز تاکید داشتند که از استعداد و توان زنان در حوزه‌های مختلف و از جمله در تصمیمات کشوری استفاده شود، ضمن آنکه بتوانند به دغدغه‌ها و علاقمندی‌های خود در حوزه خانواده بپردازند.

معاون رییس‌جمهور: حمایت از زنان و خانواده اولویت‌ شهیدجمهور بود

تجلیل از برترین های جوانی جمعیت

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز در این اجلاس با اشاره به اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت در وزارت بهداشت و زیرمجموعه آن گفت: امسال برای دومین بار در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از برترین های جوانی جمعیت تجلیل شد و دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، کاشان و تهران حائز رتبه عالی و کسب مدال طلای جوانی جمعیت شدند.

دکتر صابر جباری فاروجی افزود: همچنین با توجه به عملکرد مناسب در راستای اجرای این قانون، دانشگاه های علوم پزشکی شهرکرد، قم، گناباد و کرمانشاه نیز حائز رتبه خیلی خوب و کسب مدال نقره شدند و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیشابور، دزفول، خلخال، تربت حیدریه و فسا نیز رتبه خوب و مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اسامی نیروهای بهداشتی فعال در زمینه جوانی جمعیت پرداخت و افزود: شاخص های وزارت بهداشت برای انتخاب نیروهای بهداشتی فعال در زمینه جوانی جمعیت شامل تعداد مشاوره های فرزندآوری در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، موالید حاصل از مشاوره های انجام شده و تعداد مادران باردار زیر پوشش این نیروها بوده است.

به گزارش ایرنا، هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ۲۳ خرداد ماه آغاز شد و به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha