۲۱ دستگاه «موتورلانس» با حضور وزیر بهداشت در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- ۲۱ دستگاه «موتورلانس» برای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنج‌شنبه با حضور دکتر «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان اورژانس کشور در مشهد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان اورژانس کشور در آیین رونمایی از ۲۱ دستگاه موتورلانس در مشهد گفت: این موتورلانس‌ها با هزینه‌ای بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری شده است.

دکتر جعفر میعادفر افزود: موتورلانس‌ها در تمامی نقاط شهر مشهد به‌ ویژه معابر شلوغ و پرترافیک به‌کارگیری می‌شوند تا خدمت‌رسانی به‌ موقع را در مواقع مورد نیاز داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین ۸۴ میلیارد ریال برای تهیه و تامین تجهیزات پزشکی، کیف احیا، مانیتورینگ و غیره با همکاری مشترک سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته که این تجهیزات در حال تهیه است و در آینده‌ نزدیک با جذب نیروی انسانی تخصصی به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: موتورلانس یک ظرفیت پیشرو در رسیدن هرچه سریع‌تر بر بالین بیمار بوده و در زمان‌های شاخص همچون دهه آخر ماه صفر بسیار کارگشا است‌.

دکتر میعادفر افزود: هزینه موتورلانس به مراتب پایین‌تر از پایگاه و خودرو اورژانس بوده، تجهیزات سریع و مطمئنی که سرعت خدمات‌رسانی به بیمار را افزایش می دهد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha