۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85509000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌ زهکشی اراضی کشاورزی برای جنوب خوزستان تعریف و اجرا شود

اهواز-ایرنا- معاون وزیر کشاورزی بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه در خوزستان تاکید کرد و گفت: نیاز است طرح‌هایی برای زهکشی اراضی کشاورزی در جنوب خوزستان تعریف و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، صفدر نیازی شهرکی روز جمعه در جریان بهره‌برداری از طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار در خرمشهر با اشاره به اجرای فاز یک و ۲ طرح توسعه خوزستان با دستور مقام معظم رهبری گفت: ۵۰۰ هزار هکتار برای خوزستان در نظر گرفته شد که با وجود چالش‌ها اقدامات خوبی انجام شد.

طرح‌ زهکشی اراضی کشاورزی برای جنوب خوزستان تعریف و اجرا شود
وی اظهارکرد: گام نخست این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار اجرا شد که به طور قطع خرمشهر از آن بی‌بهره نبود؛ برنامه‌هایی نیز برای جنوب خوزستان با این طرح فاز ۲ در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به مظلومیت بخش کشاورزی و واقعیت‌های تلخ این حوزه اشاره کرد و گفت: قطع برق از ساعت ۱۱ تا ۱۷ ظلم به کشاورزان است که نیاز است نشست‌های بیشتری برای تامین آب کشاورزی برگزار و شاهد تعامل بیشتر وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برای اجرای طرح‌ها باشیم.
نیازی شهرکی بر ضرورت توسعه استان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برای طرح توسعه خوزستان، صادرات و ارتقای راندمان آبیاری باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود.
وی ادامه داد: نیاز است در حوزه زهکشی اقداماتی انجام و پروژه تعریف شود.

طرح‌ زهکشی اراضی کشاورزی برای جنوب خوزستان تعریف و اجرا شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برای توسعه خرمشهر از اعتبارات ملی استفاده می‌شود تا این شهر به حقش برسد، همچنین از ردیف ویژه اعتبارات نیز برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استفاده خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد طرح‌هایی در شان مردم خرمشهر اجرا شود.


نیازی شهرکی فعالیت در بخش تولید را جهاد دانست و گفت: باید با وزیر نیرو نشست هایی برگزار و چالش‌های منطقه مطرح شوند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار موضعی روستای مکسر خرمشهر روز جمعه با صرف ۵۲ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

این طرح زمینه اشتغال ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha