۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85509104
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرونده هفته دوم کورس بهاره بندرترکمن بسته شد+ فیلم

۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبر: 85509104
پرونده هفته دوم کورس بهاره بندرترکمن بسته شد+ فیلم

گرگان- ایرنا - روز دوم و پایانی از هفته دوم کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن امروز(جمعه) در مجموعه سوارکاری این شهرستان در هشت دور هر یک به مسافت هزار متر با شرکت ۶۵ اسب‌ از نژاد ترکمن، دوخون و تروبرد در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول کورس امروز، ۱۲ اسب از نژاد ترکمن کلاس ۶ بیشتر از سه ساله داخل دپار (خط استارت) قرار گرفتند که اسب «ادرمن» با چابکسواری «رضا ایمری» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «چگن چگینی» و «خان رهسپار» به ترتیب با چابکسواری «مبین کم» و «کیوان قلرعطا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد دوخون مبتدی نبرده بیش از سه ساله در دپار قرار گرفتند که در پایان این دور از بین هفت اسب شرکت کننده، اسب‌های «فرانکلین»، «لیونل من» و «خان سیدی» با چابکسواری «امیر مخدومی »، «مبین کم» و «ابراهیم قره‌داشلی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس ۶ بیش از سه ساله با حضور ۹ اسب در دپار برگزار شد که اسب‌های «آنایس» با چابکسواری «عرفان افق‌عطا» اول، «آنا ماریا» با سوارکاری «بهرام بینایی» و « بیوتی کوئین» با چابکسواری «کیوان قلرعطا» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اسب‌های نژاد دوخون کلاس چهار بیشتر از سه ساله در دور چهارم با هم رقابت کردند که از میان هفت چابکسوار نشسته بر روی اسب‌های این دور، «بنیامین جرجانی»، «رامین قهرمانی» و «محمدصفا مختوم‌نژاد» به ترتیب اسب‌های «قارا بولت»، «لندی پلاس» و «یاد بابام» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم هفت اسب نژاد دوخون کلاس سه بیش از سه ساله وارد دپار شدند که «یاد کراندو» با چابکسواری «عبدالحلیم قبادی»، «فوکوزاوا» با چابکسواری «الله‌بردی طونی» و «بانو بشارت» با سوارکاری «نوید کوچک‌نژاد» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم روز دوم هفته دوم کورس بهاره بندرترکمن ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس پنج بیش از سه ساله با حضور ۱۰ اسب برگزار شد که در پایان اسب‌های «یاد چکاوک»، «سکویا سرداری» و «بورکاس» به ترتیب با چابکسواری «محمدصفا مختوم‌نژاد»، «الله‌بردی طونی» و «امیر مخدومی» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

۹ اسب نژاد ترکمن کلاس پنج بیشتر از سه ساله داخل دپار شدند که در پایان اسب «مردان عاشوری» به چابکسواری «محمدرضا نوری» با پشت سر گذاشتن حریفان خود اول شد و «حمله امید» و «هیجا وحدانی» با سوارکاری «بنیامین جرجانی» و «یاسر آموت» به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور هشتم و پایانی کورس امروز ویژه اسب‌های تروبرد کلاس پنج بیشتر از سه ساله با شرکت چهار اسب انجام شد که اسب‌های «آنابا بری»، «آلتون کالر» و «شیرون» به ترتیب با چابکسواری «بنیامین جرجانی»، «عبدالحلیم قبادی» و «محمدصفا مختوم‌نژاد» عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۱۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

کورس این هفته به نام و یادبود «عوض اونق»، «یارمحمد ایری» و «عرازدوردی قره‌قل» از پیشکسوتان این رشته برگزار شد.

مسابقات روز اول هفته دوم؛ روز گذشته در ۶ دور هزار متری برگزار شد.

هفته سوم کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن پنجشنبه و جمعه آتی (یکم و دوم تیر ماه) برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha