برترین چابکسواران روز اول هفته هشتم کورس اسبدوانی بندرترکمن مشخص شدند

گرگان- ایرنا- اولین روز از هفته هشتم کورس بهاره - تابستانه اسبدوانی بندرترکمن روز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان در ۶ دور هزار، هزار ۱۰۰ و نیز هزار و ۲۰۰ متر با شرکت ۴۹ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در دور اول کورس امروز به مسافت هزار و ۲۰۰ متر، با هفت اسب‌ بیشتر از سه سال نژاد ترکمن میدان آزاد آغاز شد که اسب «کیان نوروزی» با چابکسواری «نورمحمد بهادر» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «هیجا وحدانی» و «چگن چگینی» به ترتیب با چابکسواری «بنیامین جرجانی» و «مومن بهادر» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم ۶ اسب نژاد ترکمن بیشتر از سه سال در کلاس ۲ دارای ۹۱ تا ۱۱۰ امتیاز برای رقابت هزار و ۲۰۰ متری وارد دپار شدند که در پایان این دور، اسب‌های «رجال هورس»، «آتاخان بیرجند» و «آل تای محسن» با چابکسواری «یاسین زارعی‌کسلخه»، «بنیامین جرجانی» و «محمدصفا مختوم‌نژاد» به ترتیب اول تا سوم مسافت هزار متری شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد ترکمن کلاس پنج دارای ۶۱ تا ۷۵ امتیاز بیش از سه ساله در دپار برای مسافت هزار و ۱۰۰ متر با ۱۰ برگزار شد که اسب‌های «سارمات رعنا» با چابکسواری «بنیامین جرجانی»، «کنتاکی ۲» با سوارکاری «یاسین زارعی‌کسلخه» و «آلبارس» با چابکسواری «امین محمدی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

هشت اسب‌ نژاد دوخون سه ساله کلاس چهار دارای ۶۶ تا ۸۰ امتیاز در دور چهارم با هم در مسافت هزار و ۱۰۰ متر رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «امیر مخدومی»، «یاسر زارعی‌کسلخه» و «بهرام بینایی» به ترتیب اسب‌های «سکویا سرداری»، «شکیرا» و «دلربا بندر» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم ۹ اسب‌ دارای نژاد تروبرد نبرده مبتدی بیشتر از سه سال در مسافت هزار متر وارد دپار شدند که «قندهار» با چابکسواری «رامین آق‌آتابای»، «پری گون» با چابکسواری «مومن بهادر» و «جاست وان» با سوارکاری «عبدالحلیم قبادی» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم و پایانی روز اول هفته هشتم کورس بهاره بندرترکمن ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس پنج دارای ۵۶ تا ۷۰ امتیاز بیش از سه ساله در مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان از میان ۶ اسب شرکت کننده اسب‌های «خاطره ناز»، «آدولف» و «ژولیت» به ترتیب با چابکسواری «کمال دالیجه‌عطا»، «نورمحمد بهادر» و «یونس کلته» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۱۰ میلیارد و چهار میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

در مسابقات امروز «بنیامین جرجانی» با یک قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی، ۲ جایگاه چهارمی و یک جایگاه پنجمی برترین چابکسوار شد.

مسابقات هفته هشتم کورس بهاره - تابستانه اسبدوانی بندرترکمن ۲ روزه است که روز دوم فردا با شرکت ۵۹ اسب در ۶ دور برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود ...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha