قهرمانان روز اول این هفته کورس بهاره بندرترکمن مشخص شدند+ فیلم

گرگان- ایرنا- روز اول هفته دوم کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان در ۶ دور هر یک به مسافت یک هزار متر با شرکت اسب‌هایی از نژاد ترکمن، دوخون و تروبرد در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در دور اول کورس امروز، چهار اسب از نژاد دوخون مبتدی نبرده ۲ ساله داخل دپار (خط استارت) قرار گرفتند که اسب «فریتا» با چابکسواری «مبین کم» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «مای گلد» و «کیمرخان گرکز» به ترتیب با چابکسواری «یاسر آموت» و «یاسین زارعی‌کسلخه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد ترکمن مبتدی نبرده بیش از سه ساله در دپار قرار گرفتند که در پایان این دور، از بین ۱۰ اسب شرکت کننده، اسب‌های «آی پری گز»، «دیاکو خان» و «دلفی سینا» با چابکسواری «مبین کم»، «محمدرضا نوری» و «مسعود چنگیزی‌پور» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد دوخون مبتدی نبرده بیش از سه ساله با حضور ۱۱ اسب در دپار برگزار شد که اسب‌های «تاراج م» با چابکسواری «ابراهیم قره‌داشلی» اول، «شونال» با سوارکاری «رامین قهرمانی» و «ستاره بندر» با چابکسواری «بهرام بینایی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اسب‌های نژاد تروبرد کلاس ۶ دارای ۴۶ تا ۶۰ امتیاز بیشتر از سه ساله در دور چهارم با هم رقابت کردند که از میان هشت چابکسوار نشسته بر روی اسب‌های این دور، «حسام عطایی»، «عبدالحلیم قبادی» و «محمدعلی ایری» به ترتیب اسب‌های «ری آگات»، «جم بابا» و «تاواریش» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم هفت اسب نژاد تروبرد کلاس آزاد بیش از سه ساله وارد دپار شدند که «تایم وری» با چابکسواری «رامین‌قهرمانی»، «ساچیل» با چابکسواری «امیر مخدومی» و «کوئین دنسر» با سوارکاری «ابوطالب چاریزاده» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم و پایانی اولین روز هفته دوم کورس بهاره بندرترکمن ویژه اسب‌های نژاد ترکمن کلاس ۶ با ۴۶ تا ۶۰ امتیاز بیش از سه ساله با حضور ۹ اسب برگزار شد که در پایان اسب‌های «آل قوش فربد»، «کیان نوروزی» و «تیزرو مهرانی» به ترتیب با چابکسواری «مومن بهادر»، «بنیامین جرجانی» و «بهرام بینایی» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع هفت میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

کورس امروز به نام یابود حاج‌رجب سرداری، دوردی پاکزاد و حاج‌کوکی امانپور از پیشکسوتان این رشته برگزار شد.

دومین روز این مسابقات فردا جمعه در هشت دور با حضور ۷۱ اسب به مسافت هزار متر برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha