۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85502246
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاخت ۷۱ اسب در شروع هفته نخست کورس اسبدوانی بندر ترکمن + فیلم

گرگان- ایرنا- هفته نخست کورس اسبدوانی بهاره بندر ترکمن امروز (شنبه) با تاخت ۷۴ راس اسب از نژادهای «ترکمن و دوخون» در هشت دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده بود، ۱۰ سر اسب به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «ترکمنستان» با چابکسواری بنیامین جرجانی زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «جان امید» و «نورجان یوسف» به ترتیب با چابکسواری مبین کم و یاسر آموت در جایگاه رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

اسب بی‌ام در این دور شرکت نکرد.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۶ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «داز بندر» با چابکسواری مبین کم اول شد و اسب‌های «وانیلا» با چابکسواری ابراهیم قره‌داشلی و «تکناز گل» با سوارکاری بنیامین جرجانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این دور اسب‌های پرشین لیدر، روژینا و زیبای پریسا داخل دپار (خط استارت) قرار نگرفتند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی نبرده بود با شرکت ۱۱ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «سلوانا» با سوارکاری یاسر آموت با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ریانا» با چابکسواری مومن بهادر و «فلایت لاین» با سوارکاری بنیامین جرجانی به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

اسب‌های سرمایه بندر و میدنایت در این دور شرکت نکردند.

رقابت در دور چهارم هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره - تابستانه بندرترکمن که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۲ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، در پایان اسب «شیزم روحی» با چابکسواری مومن بهادر سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «زیبای صحرا» و «بشیر خان» به‌ ترتیب با چابکسواری آرمین کریمی و آق‌ اویلی بشگرد در جایگاه دوم و سوم این رقابت ها ایستادند.

آلتین آی‌بهرامی اسب غایب این دور بود.

در دور پنجم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون در دسته سه بود با شرکت ۶ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «قرا بولت» با چابکسواری بنیامین جرجانی اول شد و اسب‌های «السا» و «مکس اسپید» با چابکسواری پیمان قلرعطا و الله‌بردی طونی به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

اسب پاندور اکت در این دور غایب بود.

رقابت در دور ششم این مسابقات ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی نبرده بود که با شرکت ۹ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «شمس وحیدی» با چابکسواری محمدرضا نوری اول شد و اسب‌های «ژوان الهامی» و «خان بعثت» به ترتیب با چابکسواری بهرام بینایی و عرفان افق‌عطا دوم و سوم شدند.

آتاسلطان بیرجند، مارال کلاته و می جان سه اسب غایب در این دور بودند.

دور هفتم هفته اول مسابقات سوارکاری کورس بهاره - تابستانه بندرترکمن که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دو خون کلسیفاید در دسته هفت بود و با شرکت ۱۲ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ظهور» با سوارکاری مبین کم با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «جان سر» و «پرنسس السا» با چابکسواری بهرام بینایی و آق‌اویلی بشگرد به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

اسب لیدی گاگا غایب این دور بود و اسب ایوشان قبل از استارت از دپار خارج شد و چابکسوار خود را به پایین پرتاب کرد و از دور مسابقه دور هفتم بیرون رفت.

رقابت دور هشتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن کلیسفاید در دسته هفت بود و با شرکت ۱۰ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «عرشیا زرگر» با سوارکاری کیوان قلرعطا اول شد و اسب‌های «تیزرو مهرانی» با چابکسواری بهرام بینایی و«سیلویا آریاسب» با سوارکاری مبین کم به ترتیب دوم و سوم شدند.

اسب سونیا خرقان غایب دور پایانی بود.

هفته نخست این رقابت‌ها به نام «حاج‌قره کردی» و «حاج‌عبدالرحیم پورقاز» از پیشکسوتان و سرکلانترهای سابق میادین سوارکاری گلستان و نوروزآباد تهران و کیش نامگذاری شده بود.

«مبین کم» که در ۶ دور حضور داشت با ۲ عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی، یک مقام سومی، یک مقام پنجمی و یک مکان نهمی به عنوان برترین چابکسوار هفته اول شناخته و معرفی شد.

به گزارش ایرنا، متولیان برگزاری این مسابقات برای هفته اول این رخداد ورزشی مبلغ ۹ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

مسابقات سوارکاری بهاره - تابستانه بندرترکمن از هفته دوم به بعد به صورت ۲ روز برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

هفته دوم این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha