۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85509182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هکتار اراضی منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز طعمه حریق شد

سنندج - ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز اعلام کرد: ۲۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده عبدالرزاق طعمه حریق شد که با تلاش محیط بانان و مردم منطقه از گسترش آتش سوزی جلوگیری و مهار شد.

ایوب شریفی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال گزارش آتش سوزی در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق در منطقه تیکانلو اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سقز به همراه مردم روستاهای گلزار علیا و تیکانلو و مامورین اجرایی پاسگاه سولاکان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با همکاری مردم و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بعد از چند ساعت مبارزه با آتش و گرما موفق به مهار آتش شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: در این حادثه که دنبال مسببین آن هستیم حدود ۲۰هکتار از اراضی منطقه طعمه حریق شد.

شریفی بیان کرد: از مردم شهرستان سقز و روستاهای داخل منطقه حفاظت شده عبدالرزاق بخصوص چوپانان درخواست می کنیم با توجه شروع فصل گرما از ایجاد آتش در پوشش گیاهی منطقه خوداری کنند و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن قطعی آن اطمینان حاصل و بعد محل را ترک کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

همچنین چندین منطقه شکار ممنوع دارد که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha