آسفالت‌ریزی بزرگترین پروژه مسیرگشایی تبریز آغاز شد

تبریز - ایرنا - شهردار منطقه یک تبریز از آغاز آسفالت‌ریزی خیابان ۴۵ متری شهید آیت الله «سیدمحمدعلی آل هاشم» که بزرگترین پروزه مسیرگشایی تبریز است و از آن به عنوان «طرح نجات» یاد می کنند در قالب طرح بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، «حمید شاهوردی» افزود: مرحله نخست آسفالت ریزی در این خیابان توسط پیمانکار منطقه با چهار دستگاه فینیشر (فینیشر دستگاه‌ راهسازی است که با دریافت آسفالت یا بتن از کامیون‌ آن را با ضخامت و طول و عرضی تعریف شده توسط اپراتور بر روی سطحی تعریف شده که این سطوح کف جاده‌ها و پارکینگ‌ها و غیره می‌باشند، پهن می‌کند) و غلطک به صورت همزمان در باند تندرو و ضلع جنوبی محدوده کیلومتر ۲۴۰ تا ۷۸۰ انجام شد.

شهردار منطقه یک تبریز گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های این شهر است که پس از سال ها بلاتکلیفی، در سال ۱۴۰۲ با حمایت های شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز وارد فاز عملیاتی شد و تملک و اجرای آن توسط این منطقه شهرداری آغاز شد.

شاهوردی، ادامه داد: مسیرگشایی این خیابان در سه مرحله به صورت شبانه روزی آغاز شد و با توجه به وجود ۶۵۰ ملک در این مسیر، اقدامات لازم برای تملک واحدها انجام شد.

وی یادآور شد: طرح تملک واحدها هم اکنون با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است و همزمان با آسفالت ریزی مسیر، تملک بقیه املاک نیز به صورت نقدی و غیر نقدی ادامه دارد.

پروژه مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب در یکی از مناطق کم برخوردار شهر با هدف محرومیت زدایی اجرا می شود و با اینکه با اتمام هرچه سریع‌تر عملیات آزادسازی و تخریب املاک باقی مانده در مسیرگشایی‌های این منطقه، شاهد تسهیل تردد وسائل نقلیه و کاهش بار ترافیکی در این منطقه شهر می شود اجرای طرح بازآفرینی و ساماندهی حاشیه نشینی را تسهیل می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha