مهلت ۱۵ روزه به۲ بیمارستان در یاسوج برای ساماندهی پسماند های عفونی

یاسوج-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت پسماند عفونی ۲ بیمارستان شهید"جلیل" و امام سجاد(ع) یاسوج بهداشتی نیست و بدلیل رعایت نکردن هشدارهای قبلی، پانزده روز برای مدیریت پسماند خود فرصت دارند.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، "اسلام جاودان خرد: روز شنبه اظهار کرد: در گذشته ۲ بیمارستان شهید جلیل و امام سجاد(ع) یاسوج بدلیل مشکلات محیط زیستی به مراجع قضایی معرفی شدند که برای تصمیم نهایی بازدید مشترک معاون نظارت و پایش، اداره آزمایشگاه محیط زیست و معاون حقوق عامه دادستان استان صورت گرفت و مقرر شد مدیران این ۲ مرکز درمانی در مهلت مجدد نسبت به رفع مشکلات پسماند های بیمارستانی اقدام مناسبی کنند.

جاودان خرد با اشاره به مصوبات این بازدید میدانی گفت: مدیر بیمارستان شهید جلیل یاسوج ملزم است تا یک ماه آینده دستگاه اتوکلاو برای بی خطر سازی پسماندهای عفونی این مرکز درمانی را تهیه و تجهیز کند.

وی با اشاره به مشکلات محیط زیستی و تعهدات مدیران بیمارستان امام سجاد(ع) ادامه داد: مدیریت پسماندهای دپو شده در بیمارستان امام سجاد تا ۷۲ ساعت، مهلت ۱۵ روزه برای ارتقاء سیستم تصفیه خانه، ارتقای اتوکلاو و امحای پسماند و تخلیه چاه های پساب موجود در این بیمارستان از مهم ترین تصمیم ها و اخطار ها به مسئولان این مرکز درمانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با اخطارهای گذشته ، مدیران این ۲ مرکز درمانی ۱۵ برای مدیریت پسماند فرصت دارند که پس از پایان این فرصت در صورت رعایت موارد خواسته شده ضمن اطلاع رسانی، تصمیم گیری قانونی انجام می شود.

پیش تر معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایرنا گفت: مسئولان بیمارستان امام سجاد برای رفع مشکل فاضلاب این مرکز درمانی کوتاهی می کنند.

"رحمت الله جهانشاهی" یادآور شد: فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به فاضلاب شهری وصل نیست و حتی در بازدید کارشناسان محیط زیست ،تصفیه خانه بیمارستان امام سجاد(ع) استان غیرفعال بود یعنی عملا کُلر دهی و هوا دهی انجام نمی شود و خروجی فاضلاب این مرکز درمانی با استانداردهای زیست محیطی سازگار نیست.

وی ادامه داد: فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) به فاضلاب شهری وصل نیست اما پس از تصفیه آن در خود بیمارستان، پساب فاضلاب در پایین دست بیمارستان، وارد سه حلقه چاه جذب کننده در بالا دست رودخانه "بِشار" می شود و هم اکنون این چاه های فاضلاب بیمارستان بدلیل فرسودگی، تخریب و سرریز شدن روان آبی را تشکیل دادند که در بالادست رودخانه تجمیع می شود و در نهایت به پارک ساحلی و رودخانه بشار وارد می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha