چمران: شهادت یک راه میانبر برای پیروزی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهادت یک راه میانبر برای پیروزی است، گفت: باید با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بتوانیم مسیر شهادت را به خوبی حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز شنبه در مراسم چهل و سومین بزرگداشت شهید چمران در نشست با خبرنگاران افزود: اگر این راه، بزرگ داشته شود می‌توان در انتظار پیروزی نهایی بود.

وی با بیان وظیفه همه ماست تا یاد و نام شهدا را بزرگ بداریم، افزود: بنابر گفته مقام معظم رهبری این گرامیداشت کمتر از شهادت نیست اما در واقعیت شهدا هیچ نیازی به این بزرگداشت‌ها نه تنها در ایام سالروز بلکه در سایر ایام سال نیز ندارند.

چمران با تاکید بر اینکه با شهادت طلبی توانسته‌ایم به اینجا برسیم، تصریح کرد: اگر یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم درواقع برای خودمان، انقلاب، کشور و امت اسلامی است تا بتوانیم به پیروزی نهایی دست یابیم.

وی یادآور شد: با ایجاد تفکر شهادت طلبی امروز شرایط به جایی رسیده است که آمریکا میان داری می‌کند تا آتش بس در غزه اعلام شود و اسراییل نیز در فضای کوچک غزه نیز نتوانسته به جایی برسد، خون شهدای غزه؛ اسراییل را به ستوه آورده و دیگر کشورهای حامی نیز در شرایط بحرانی هستند و نمی‌دانند باید چگونه عمل کنند.

وی با بیان اینکه شهید چمران به عشق شهادت و برای شهادت در راه قدس، آمریکا را رها کرد سپس به مصر رفت و پس از بازگکشت به کشور در جبهه‌های نببرد حق علیه باطل شهید شد، افزود: این شهید ظهر خونین ۳۱ خردادماه در دهلاویه در ۹ کیلومتری غرب سوسنگرد به فیض شهادت نایل آمد.

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد: هم اینک بنای یادبود شهید چمران در محل شهادت ایشان احداث شده و یکی از زیارتگاه های راهیان نور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جبهه آزادی بخش در فلسطین ۳۵ سال مبارزه کرد، گفت: احزاب چپ گرای فلسطینی سالها مبارزه می کردند اما به هیچ جایی نرسیدند و در نهایت صلح کردند و همه چیز را به اسرائیل واگذار کردند.

چمران یادآور شد: اسرائیل تروریست می فرستاد تا شهید چمران را ترور کنند. در جنگ عراق و اسرائیل، همه کشورها جز ایران شاهنشاهی نفت را به اسرائیل قطع کردند و در چنین شرایطی شهید چمران مقابل تانک های اسرائیلی ایستاد.

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها برای اولین بار از لبنان بیرون رانده شدند، گفت: قرار بر این بود در دهه ۷۰ یادمانی از ایشان در لبنان نصب شود و باقی بماند اما متأسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: شهید چمران هشت روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و با شروع جنگ تحمیلی فعالیت خود را در هشت سال دفاع مقدس آغاز کرد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهید رئیسی و شهدای خدمت، برنامه‌های بزرگداشت شهید چمران را در هفته آینده اعلام کرد.

چمران گفت: برنامه اصلی بزرگداشت این شهید در تالار اندیشه حوزه هنری همزمان با روز شهادت برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین شب سه‌شنبه ۲۹ خردادماه برنامه‌ای در خانه موزه شهید چمران برگزار خواهد شد همچنین بسیج اساتید همزمان با شهادت شهید چمران برنامه‌هایی در دانشگاه کرج پیش بینی کرده که علاوه بر تهران و دیگر شهرهای کشور نیز برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در ۳۱ خرداد نیز مراسمی در دهلاویه برگزار می‌شود که بسیج سوسنگرد و اهواز مسوول برگزاری آن هستند همچنین دانشگاه مشهد و حرم مطهر رضوی نیز برنامه‌ای در روز شهادت شهید چمران برنامه ریزی کرده‌اند که برگزار خواهد شد.

چمران گفت: برنامه‌ای هم در بزرگداشت شهید چمران در نماز جمعه این هفته تهران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین بعدازظهر ۳۱ خردادماه با حضور وزیر کشور و استاندار ساوه، برنامه‌ای در مسجد انقلاب ساوه برگزار خواهد شد که البته بدلیل سفر در آن حضور ندارم چرا که برای برگزاری مراسم بزرگداشت به مشهد خواهم رفت.

رییس شورای شهر گفت: در روستای محل تولد شهید چمران نیز برنامه‌ای پیش بینی شده که در حضور خواهم یافت.

وی همچنین از برگزاری مراسم دیگری در مقام این شهید در شهرهای تبریز، آذرشهر، کرج، اصفهان و بیرجند خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha