فرماندار ویژه مهاباد: الگوی کشت و مصرف آب در بخش کشاورزی نیاز به اصلاح دارد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور گفت: الگوی کشت محصولات و مصرف آب در بخش کشاورزی نیاز به اصلاح و تجدیدنظر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونە مهاباد افزود: کشور ما دارای اقلیم خشک و نیمەخشک بوده و صرفەجویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی امری ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به تداخل موضوع حیاتی آب با بخش کشاورزی نیاز است هماهنگی بیشتری بین وزارتخانه های جهادکشاورزی و نیرو برای اجرای سیاست های کلی در قالب بخش کشاورزی برقرار شود.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی در این شهرستان ظرفیت مناسبی جهت توسعە این بخش بوجود آورده است ضمن آنکه در سند آمایش استان نیز بخش کشاورزی یکی از رکن‌های توسعە عنوان شده است.

قادری در خصوص اعطای تسهیلات بە کشاورزان هم گفت: از محل تبصره ۱۸ منابع مالی مناسبی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامدارن پیش بینی شده که متقاضیان می تواند از آن بهره مند شود.

 مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این آیین گفت: فرایند انتخاب نمونەهای جهاد کشاورزی یک سال طول می‌کشد و کشاورزان با تکمیل پروندەهای خود و ارسال آن بە مرکز استان نسبت بە معرفی خود بە عنوان نمونە اقدام می‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد: الگوی کشت و مصرف آب در بخش کشاورزی نیاز به اصلاح دارد

بیتا احمدیان با بیان اینکه کمیتەهای تخصصی این پروندەها را بررسی کردە و نسبت بە انتخاب نمونەها اقدام می‌کنند افزود: در سال 1399 تعداد ۴٩ پروندە از شهرستان مهاباد بە مرکز استان ارسال شد کە هشت پروندە بە عنوان نمونە استانی انتخاب شدند.

احمدیان افزود: لازم است آموزش‌های لازم جهت توسعە بخش تولید انجام گیرد تا کیفیت محصولات تولیدکنندگان بە بالاترین سطح خود برسد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم از مصطفی معروفی در بخش تولید جو آبی، آرمان سواری بخش تولید گل و گیاه زینتی، اشرف شکری در بخش تسهیلگری، قادر آبروش بخش تولید مرغ تخم‌گذار، رضا سواری بخش تولید مرغدار واحد گوشتی، کمال اشکوتی بخش تولید گندم آبی، حسین صالح‌زادە مجری حفاطت مشارکتی و عثمان محمدی بخش بهرەبردار نگهداری قنوات به عنوان کشاورزان نمونه مهاباد تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha