یک هزار نفر از بانوان کرمانشاهی در رشته مربیگری بدنسازی فعالیت دارند
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار نفر از بانوان در این رشته در استان در حوزه مربیگری حضور فعال دارند، گفت: به زودی مسابقات مچ‌اندازی و فیتینس قهرمانی استان در رشته بانوان را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی حاتمی» روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی شمار ورزشکاران بیمه شده این رشته در استان اضافه کرد: با وجود آنکه این تعداد به طور مرتب در حال افزایش است ولی از عملکرد هیات پزشکی ورزشی در رسیدگی به ورزشکاران این رشته رضایت نداریم.

وی در مورد توسعه باشگاه های پرورش اندام در استان کرمانشاه نیز گفت: هم اکنون حدود ۴۷۰ باشگاه ورزشی در استان در این رشته فعالیت دارند ضمن آنکه شماری نیز باشگاه های بدون مجوز وجود دارد که در آینده با دریافت مجوزهای لازم به جمع باشگاه های مجوزدار استان خواهند پیوست.

اعزام تیم کرمانشاه به مسابقات مستریونیورس عربستان

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل های بسیار خوبی که در این رشته در استان کرمانشاه وجود دارد افزود: برهمین اساس با موافقت فدراسیون، یک تیم کامل از کرمانشاه به عنوان نماینده کشورمان، آبان ماه سال جاری به مسابقات مستریونیورس عربستان اعزام خواهد شد.

حاتمی در مورد شرکت ورزشکاران این رشته در مسابقات قهرمانی کشور نیز گفت: مسابقات لیگ برتر بدنسازی و پروش اندام در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد که برنامه ریزی کرده ایم با توجه به تعدد قهرمانان استان در این رشته، کرمانشاه با دو تیم در این مسابقات شرکت کند.

یک هزار نفر از بانوان کرمانشاهی در رشته مربیگری بدنسازی فعالیت دارند

وی اضافه کرد: در صورت حمایت مسوولان و اسپانسرهای استان این آمادگی در استان وجود دارد که حتی سه تیم را نیز به این مسابقات اعزام کنیم که بدون شک قهرمانی آنها در این مسابقات دور از انتظار نیست.

فرودگاه کرمانشاه مانعی در برگزاری مسابقات مستریونیورس ایران است

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به برگزاری مسابقات مستریونیورس به میزبانی کرمانشاه در اواخر امسال خبر داد و گفت: آماده نبودن فرودگاه کرمانشاه در پذیرش پروازهای بین المللی مانعی بزرگ در مسیر برگزاری مسابقات بین المللی ۱۰۰ هزار دلاری مستریونیورس ایران به میزبانی این شهر است.

حاتمی با بیان اینکه برنامه ریزی برای میزبانی کرمانشاه در مسابقات بین المللی مستریونیورس ایران در اواخر امسال انجام شده است افزود: رایزنی‌های لازم نیز با مسوولان فدراسیون و کشورهای مختلف انجام و موافقت‌های مورد نیاز برای برگزاری این مسابقات در کنار جذب حامی مالی در شهر کرمانشاه به انجام رسیده است.

وی یادآور شد: تنها مشکل و به نوعی نگرانی ما مشکل پروازهای فرودگاه کرمانشاه است که اگر این مشکل حل شود، میزبانی را برای برگزاری این مسابقات در اسفندماه امسال قطعی خواهیم کرد.

کسب ۳ کرسی در فدراسیون پرورش اندام

حاتمی ادامه داد: با توجه به جایگاه خوبی که استان کرمانشاه در این رشته ورزشی در کشور داشته و همواره در بین سه استان برتر کشور قرار دارد هیات بدنسازی و پرورش اندام استان توانسته است سه کرسی را در فدراسیون به خود اختصاص دهد که این امر موفقیت بزرگی برای این رشته به شمار می رود.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه در ادامه به استقبال خوب ورزشکاران از این رشته به ویژه بانوان اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون عمده فعالیت بانوان استان در رشته‌های فیتنس و مچ اندازی است و در این زمینه مربیان توانمندی نیز داریم ضمن آنکه بانوان بخش عمده ای از شرکت کنندگان در دوره های آموزشی این هیات را به خود اختصاص داده اند به طوری که ۷۰ درصد حوزه آموزش به بانوان اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha