سه مجوز سرمایه گذاری خارجی توسط دولت سیزدهم در لرستان صادر شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری لرستان گفت: سه مجوز سرمایه گذاری خارجی طی فعالیت سه ساله دولت سیزدهم در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین جناب روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل استاندارد لرستان در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: به زودی یک سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در حوزه دارویی با حضور سرمایه گذاری افغانستانی در شهر خرم آباد آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مجوز سرمایه گذاری خارجی ۱۰ میلیون دلاری در حوزه گردشگری نیز صادر و یک طرح تولید سیلیکومنگنز در منطقه ویژه اقتصادی ازنا نیز با حضور سرمایه گذار خارجی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی هایی تا قبل از دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی استان لرستان وجود داشت افزود: طی فعالیت ۳۳ماهه دولت سیزدهم، ۳۵ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی ازنا سرمایه گذاری صورت گرفته که اقدامی کم نظیر بوده است.

جناب با اشاره به تشکیل قرارگاه فرماندهی تولید و اشتغال در استان عنوان کرد: در این قرارگاه فرصت های مختلفی در حوزه های تولید و اشتغال از بالاترین رده ها در شهرستان ها تا پایین ترین رده در دهستان ها تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید با ادبیات استاندارد آشنا شوند افزود: استاندارد در کنار واحدهای اقتصادی باید به عنوان مشاوری امین حضور داشته باشد تا کالای مطلوب تولید شود و به دست مردم برسدـ

سه مجوز سرمایه گذاری خارجی توسط دولت سیزدهم در لرستان صادر شد

کسب رتبه بین المللی ارزیابی هم ترازی توسط سازمان ملی استاندارد

داود روشنی سرپرست معاونت توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد نیز در این آیین اظهار کرد: نیروی انسانی باانگیزه سبب رشد و شکوفایی می شود که باید حفظ و تقویت شود.

وی با اشاره به کسب رتبه ارزیابی هم ترازی توسط سازمان ملی استاندارد کشور افزود: پیش از این، کالاها باید قبل از صادرات به کشورهای هدف، به کشورهایی که رتبه هم ترازی داشتند می رفت اما اکنون این رتبه در کشور صادر می شود که موفقیتی بزرگ و محصول تلاش همگی است.

نظام استاندارد نقش تسهیلگری داشته باشد

مجید آقابابایی مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی سازمان ملی استاندارد نیز با بیان اینکه طی دولت سیزدهم در نظام بین الملل استاندارد ایران موفقیت های سه گانه ای اتفاق افتاد اظهار کرد: در دولت سیزدهم تحول پایه ای و ریشه ای صورت گرفت و نظام بین الملل، استاندارد ایران را به رسمیت شناخت که این موفقیت در ۵۰ سال اخیر برای اولین بار کسب شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان تولیدات مناسبی دارند اما نتوانسته ایم در نظام استاندارد به آنها کمک کنیم در حالی که این سازمان باید نقش تسهیلگر داشته باشد.

آقابابایی عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد باید نقش یک مشاور و تسهیلگر را داشته باشد چراکه حفظ سرمایه های مردم و واحدهای تولیدی در نظام استاندارد مهم است تا کیفیت کالاهای تولیدی و رغبت مردم به خرید محصولات داخلی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بدون پژوهش محوری نمی توان آینده نگری داشت و به پله های بالاتر رسید بنابراین باید تعامل این سازمان با نهادهای علمی و دانشگاهی افزایش یابد.

حضور استاندارد در کنار تولیدکننده

مرتضی رهنما مدیرکل جدید استاندارد لرستان نیز افزود: استاندارد نقطه اشتراک بین مصرف کننده، تولیدکننده و حاکمیت است و حیات واحد تولیدی در سطح بازار را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه بدون استاندارد هرج و مرج اقتصادی رخ می دهد ادامه داد: سازمان ملی استاندارد باید در کنار تولیدکننده برای چابک سازی تولید فعالیت کند که در این مسیر با تمام قدرت در استان حضور خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا در این آیین مرتضی رهنما به عنوان مدیرکل جدید سازمان استاندارد لرستان معرفی و از زحمات وحید والیزاده مرادی قدردانی شد.

مرتضی رهنما سابقه مدیرکلی استاندارد و مدیرکلی صنعت، معدن و تجارت استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد را در کارنامه خود را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha