۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85511164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندونزی: استرالیا و سنگاپور آماده پیوستن به ماموریت حفظ صلح در غزه هستند

تهران- ایرنا- فرمانده کل نیروهای مسلح اندونزی به دنبال ابراز تمایل «پرابوو سوبیانتو» وزیر دفاع و رئیس جمهوری منتخب این کشور برای شرکت در عملیات حفاظت از صلح در غزه، اعلام کرد که کشورهای استرالیا و سنگاپور نیز مایل به پیوستن به چنین ماموریتی هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آنتارا، آگوس سوبیانتو گفت که ارتش‌های سنگاپور و استرالیا تمایل خود را برای پیوستن به عملیات حفاظت از صلح سازمان ملل در نوار غزه نشان دادند.

وی در حاشیه دیدار با اعضای شورای علمای اندونزی (MUI) در جاکارتا از درخواست استرالیا و سنگاپور برای عملیات مشترک حفظ صلح سازمان ملل در غزه استقبال کرد.

آگوس سوبیانتو تاکید کرد که همکاری بین دولت‌ها به ویژه میان کشورهای منطقه آسیا برای پایان دادن به درگیری‌های بی امان در غزه بسیار ضروری است.

با این حال، فرمانده نیروهای مسلح اندونزی جزئیات بیشتری در مورد همکاری احتمالی بین اندونزی، استرالیا و نیروهای دفاعی سنگاپور برای ماموریت حفظ صلح در این باریکه ارائه نکرد.

رئیس جمهوری منتخب و وزیر دفاع فعلی اندونزی ماه جاری میلادی در نشست امنیتی شانگری-لا در سنگاپور اعلام کرد که این کشور در صورت نیاز و برقراری آتش‌بس، مایل به اعزام نیروی صلح‌بان به باریکه غزه است.

سوبیانتو گفت که جاکارتا مایل به پذیرش و درمان یک هزار مجروح فلسطینی است که بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه زخمی شدند.

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز به تازگی گفته است که این کشور می‌تواند نیروهای حافظ صلح خود را به نوار غزه بفرستد، مشروط بر اینکه با دستور سازمان ملل متحد باشد.

فرمانده کل نیروهای مسلح اندونزی در همین ارتباط بیان کرد که یکی از واحدهای نیروهای مسلح که برای مأموریت سازمان ملل متحد در منطقه فلسطینی مستقر خواهد شد، گردان مهندسی خواهد بود و کارکنان آن می‌توانند به بازسازی خانه‌های ویران شده و تأسیسات عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها و عبادتگاه‌ها کمک کنند.

با پیش بینی نیاز به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در غزه، نیروهای مسلح اندونزی هزار و ۳۹۴ تن از کارکان خود را برای وظایفی مانند تضمین امنیت، بازسازی تاسیسات عمومی و ارائه خدمات پزشکی آماده کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha