۴۰ قلم داروی قاچاق از باشگاه‌های ورزشی در مشهد کشف شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۰ قلم داروی قاچاق و غیرمجاز به همت کارشناسان این معاونت در باشگاه‌های ورزشی مشهد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر جواد دانای باغکی روز یکشنبه افزود: در راستای سلسله بازدیدهای روزانه از باشگاه‌های ورزشی و در پی گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی، کارشناسان معاونت غذا و داروی این دانشگاه با همراهی پلیس مبازره با مواد مخدر در محل باشگاه ورزشی حضور یافته و انبار داروهای مذکور را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: طبق قانون داروهای قاچاق و غیرمجاز ضبط و جمع آوری و محل مذکور با دستور مقام قضایی پلمب شد.

رییس اداره نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کشفیات مذکور شامل ۱۱ هزار و ۷۴۷ عدد انواع آمپول، ویال، قرص، کپسول و مکمل‌های خارجی و تعداد ۵۷۳ عدد کپسول‌های لاغری حاوی مواد مخدر از جمله شیشه به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال است.

وی گفت: برای متخلفان، پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

دکتر دانای باغکی با تاکید بر اینکه داروخانه تنها محل مجاز خرید داروهای مکمل و داروهای طبیعی است از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده تولید و عرضه غیرمجاز هرگونه فرآورده سلامت محور اعم از غذایی، خوراکی و آشامیدنی، گیاهی، دارویی و مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی، با سامانه ملی وزارت بهداشت با شماره ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha