عطاری عرضه کننده داروی فاقد مجوز در مشهد مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره داروهای طبیعی سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از واحدهای صنفی عطاری در محدوده محله سیدی مشهد که پودر کاهنده قند خون فاقد مجوز را به عنوان داروی گیاهی دیابت به فروش می‌رساند با دستور قضایی مهر و موم شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر جواد دانایی باغکی در این خصوص افزود: به دنبال شکایات متعدد مبنی بر اُفت شدید قندخون پس از مصرف پودر گیاهی نامشخص و پس از هماهنگی صورت گرفته با مقام قضایی، این واحد صنفی متخلف، مهر و موم شد.

وی با بیان این که بر اساس قوانین جاری کشور، تنها محل مجاز تهیه و عرضه فرآورده‌های دارویی گیاهی و شیمیایی داروخانه‌ها هستند ادامه داد: فروشندگان گیاهان دارویی مجاز به ارائه مخلوط گیاه پودر شده از قبل نیستند بنابراین از مردم می‌خواهیم که برای تهیه هر نوع محصول و یا فراورده سلامت محور فقط به محل‌های مجاز و دارای مجوز قانونی مراجعه کنند.

رییس اداره داروهای طبیعی سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از هم استانی‌های عزیز تقاضا می شود که قبل از استفاده از هرگونه فراورده سلامت محور، ابتدا مجوزهای بهداشتی آن را مورد بررسی قرار دهند و سپس اصالت آن را رهگیری کنند.

دانایی باغکی افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف دارویی در موضوعات مختلف از جمله داروهای طبیعی سنتی و مکمل، بلافاصله با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند تا که آن موضوع به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و ضمن جلوگیری از بروز آسیب به سلامت آحاد مختلف جامعه با مختلفان هم برخورد قانونی صورت پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha