۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85511551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد واحدهای صنعتی راکد گیلان قابل احیا است 

۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۰
کد خبر: 85511551
۳۰ درصد واحدهای صنعتی راکد گیلان قابل احیا است 

رشت-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: براساس آخرین وضعیت احصاء شده ۳۰ درصد واحدهای صنعتی غیرفعال باقیمانده قابل احیا است.

تیمور پورحیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این واحدها نیازمند پایش مجدد وضعیت سرمایه گذاران و شناسایی عارضه های موجود و رفع آنها در کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید می باشد.

وی تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی احیا شده در دولت سیزدهم را ۱۱۶ مورد اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ از واحدهای راکد ۳۴ مورد در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۳ واحد و در سال ۱۴۰۲ هم ۱۹ واحد صنعتی در گیلان احیا شده است.

وی عمده مشکلات واحدهای راکد و غیر فعال را تامین نشدن نقدینگی مورد نیاز و سرمایه در گردش، عدم تمایل بانک ها به پرداخت تسهیلات بدلیل انباشتگی بدهی این واحدها، کمبود اعتبار تخصیصی در قالب تبصره های ۱۸ و ۱۶ به استان و نبود بازار مناسب محصولات آنها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: واحدهای شاخص مشکل دار شامل صنایع پوشش، ریسندگی و بافندگی فومنات، ریسندگی خاور، ایران پوپلین بودند که اکنون فعال هستند.

پورحیدری عمده مشکل شرکت پوشش را عدم تعیین وضعیت مالکیتی واحد مزبور از سال ۸۳ تاکنون دانست و افزود: ریسندگی و بافندگی فومنات هم به دلیل فرسودگی ماشین آلات با ۱۰ الی ۱۵ درصد ظرفیت خود درحال تولید می باشد.

وی افزود: ریسندگی خاور نیز به دلیل فرسودگی ماشین آلات با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی با اشتغال حدود ۲۷۰ نفر درحال فعالیت است.

وی گفت: شرکت ایران پوپلین هم به دلیل فرسودگی ماشین آلات و عدم بازسازی و نوسازی خطوط تولید توسط هلدینگ سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و کمبود نقدینگی واحد مزبور با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی خود درحال تولید می باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: در دولت سیزدهم ۱۲۷ جواز بی نام در حوزه های تولیدی مختلف صادر شده است.

وی اظهار کرد: در صنعت نساجی ۱۵ جواز درلشت نشا، خمیران انزلی و صومعه سرا، در صنعت پوشاک پنج مجوز در لشت نشا، در صنایع سلولوزی ۱۲ مجوز در لشت نشا، صومعه سرا، گوشلوندان و تموشل، در صنایع شیمیایی ۱۳ مجوز در لشت نشا و خمیران انزلی، صنایع فلزی ۲۵ مجوز در لشت نشا و خمیران انزلی، صنایع کانی غیر فلزی۱۳ مجوز در لشت نشا و خمیران انزلی، صنعت پلاستیک ۲۶ مجوز در لشت نشا، خمیران انزلی و صومعه سرا و در صنعت برق و الکترونیک ۱۸ مجوز در لشت نشا و خمیران انزلی صادر شده است.

وی از اجرایی شدن ۹۱ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود : از مجموع ۲۱۸ مصوبه این کارگروه ۱۹۸ مصوبه اجرایی شد، ۶ مصوبه در دست اقدام و پیگیری است و ۱۴ مصوبه اجرایی نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha