مقدمات برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی فراهم شده است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: همه زمینه‌ها و اقدامات لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم شده و خراسان جنوبی آماده برگزاری انتخابات پرشور و در سلامت کامل است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار شد، گفت: امید است با عنایت پروردگار متعال شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالای مردمی و انتخاب اصلح برای کشور باشیم.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد انتخابات در خراسان جنوبی تاکنون به طور منظم و مرتب برگزار شده و اکنون هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات در استان وجود ندارد افزود: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها وجود دارد و پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و مقدمات کار فراهم است.

تاکید بر حفظ بی طرفی مجریان و ناظران در انتخابات

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران استان همه نگاه و تلاش خود را معطوف به برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم داشته باشند تصریح کرد: حفظ بی طرفی مجریان و ناظران انتخابات از نکات مورد تاکید استانداری است که به جد رصد خواهد شد.

وی بر تعامل نزدیک بخشداران و فرمانداران با هیات‌های نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید به جد مورد توجه فرمانداران باشد، مباحث آموزشی برای اعضای شعب در راستای افزایش تسلط بر کار است.

فرآیندهای انتخابات باید به موقع انجام شود

قناعت با اشاره به اینکه فرآیندهای انتخابات باید به موقع و رأس ساعت تعیین شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور انجام شود اظهار امیدواری کرد: هشتم تیرماه شاهد مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی مانند سایر انتخابات در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید جمهور ادامه داد: امروز به برکت زحمات و تلاش‌های شهید رئیسی عزیز، کشور تبدیل به کارگاه سازندگی در همه بخش‌ها شده و شاهد اتفاقات بسیار مبارکی در سطح کشور و افتتاح پروژه‌های مختلف هستیم.

چرخش اقتصاد کشور در دولت سیزدهم

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چرخش اقتصادی کشور روند بسیار خوبی را به خود گرفت، گفت: آیت الله رئیسی در حالی دولت سیزدهم را تحویل گرفت که علاوه بر تامین مخارج اصلی و روز کشور، باید ماهانه مبلغ هنگفتی را برای پرداخت بدهی‌های دولت قبل هم پرداخت می‌کرد و همه اینها با تلاش دولت و لطف خداوند صورت گرفت و روند کشور رو به رشد و توسعه رفت.

وی با بیان اینکه تورم سالانه تا قبل از دولت سیزدهم ۴۳.۲ درصد بود و در دولت سیزدهم در اردیبهشت امسال به ۳۷ درصد رسید، افزود: میانگین رشد اقتصادی بدون نفت کشور طی سه سال گذشته به ۴.۳ درصد رسیده است.

قناعت به خدمات ویژه دولت سیزدهم برای خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: احداث ۲۷۰ کیلومتر باند دوم جاده ای طی سه سال، کلنگ زنی و آغاز ساخت راه آهن به طول ۴۳۲ کیلومتر و با اعتبار بالغ بر ۱۸ همت برای فاز اول، آغاز طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به استان با اعتبار ۵۰ همت، الحاق پنج هزار هکتار به اراضی محدوده ساخت و ساز در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و احیای واحدهای تعطیل شده مانند کارخانه قند قهستان، افزایش سرمایه گذاری خارجی در استان تنها گوشه ای از خدمات دولت سیزدهم برای توسعه خراسان جنوبی است.

تعرفه رای برای جمعیت واجد شرایط استان تامین شد

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تعرفه اخذ رای لازم برای ۱۰۰ درصد جمعیت واجد شرایط رای دادن در استان تامین شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سید محمدرضا طالبی تعداد اعضای شعب اخذ رای در استان را ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: اعضای شعب اخذ رای در استان مشخص و فرآیند آموزش آنان انجام شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین تاکنون ۵۰ جلسه ستاد انتخابات اعم از جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده، اظهار کرد: الزامات تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به فرمانداری‌ها ارسال شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در شهرستان‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دوره‌های آموزشی را به صورت تخصصی در سطح شهرستان‌ها برگزار کردیم و تعامل و همکاری بسیار نزدیکی با هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان وجود دارد.

وی افزود: تمهیدات و پشتیبانی‌های لازم خودرویی و اقلام مورد نیاز روز انتخابات نیز اندیشیده شده و تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاه احراز هویت تامین شده است.

طالبی تصریح کرد: قانون مداری و قانون محوری باید مد نظر همه دست اندرکاران در روند انتخابات باشد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، روز جمعه هشتم تیر امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha