شرق‌شناس روس: نامه رهبر ایران به دانشجویان آمریکایی روشنگر حقیقت است

مسکو- ایرنا- «الکساندر پالیشوک» شرق شناس برجسته روس معتقد است: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به دانشجویان آمریکایی حامی ملت فلسطین، روشنگر حقیقت در زمانه‌ای است که واشنگتن به دنبال دروغ‌گویی و پنهان کردن حقایق از مردم خود و جهان است.

این استاد دانشگاه دولتی زبان‌شناسی روسیه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: چند ماه است که مردم بیگناه فلسطین به شکل بی‌سابقه‌ای توسط رژیم اسرائیل کشته می‌شوند و در میان کشته‌شدگان صدها هزار کودک و زن وجود دارند.
وی خاطرنشان کرد:‌ امروز صدای مردم در تمام دنیا حتی در کشورهای غربی، علیه قتل عام فلسطینی‌ها بلند است و در این میان،‌ این موج اعتراض به جامعه آمریکا و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور نیز کشیده شده است.
پالیشوک با انتقاد از برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های این کشور گفت:‌ ادعای آمریکا درباره دموکراسی و آزادی بیان،‌ تنها در حد این کلمات است؛ مقامات واشنگتن در پوشش و زیر این شعار، هرچه فکر می‌کنند که به نفعشان است،‌ انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: یکی از روش‌های مقام‌های آمریکایی، دروغ گویی و ساکت ماندن درباره حقیقت و پنهان کردن آن است.
این استاد پیشکسوت دانشگاه‌های روسیه اظهار داشت: دانستن حقیقت برای مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان، خطر بزرگی برای واشنگتن است، از این رو، از روشن شدن حقیقت می‌ترسند و به هر وسیله،‌ آن را از مردم و ملت‌ها پنهان می‌کنند.

استاد روس: نامه رهبر ایران به دانشجویان آمریکایی روشنگر حقیقت است

پالیشوک با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین، این نامه را روشنگر حقیقت دانست و اظهار داشت:‌ با توجه به محتوای غنی، این نامه باید به گوش مخاطبان آن برسد؛ هرچند مقامات آمریکایی به هر وسیله‌ای به دنبال جلوگیری از انتشار هر محتویات روشنگرانه هستند.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم که وظیفه دیگر رهبران جهان نیز در مقطع کنونی، بیان حقیقت است؛ اگر آنها حقیقت را با مردم خود در میان نگذارند، ملت‌ها صحنه واقعی بین‌المللی را نخواهند دید و بازهم جهان در موضوع فلسطین دچار فریب آمریکا و تداوم جنایات رژیم اسرائیل می‌شود.
این شرق‌شناس روس خاطرنشان کرد: امروز بر خلاف میل واشنگتن،‌ جهانیان صدای مردم بیگناه فلسطین را شنیده‌اند اما مقام‌های آمریکا همچنان در حال دروغ‌گویی و پنهان کردن جنایات رژیم اسرائیل در غزه هستند.
وی برخورد با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و جلوگیری از سفر اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران دریایی آمریکا به روسیه را مصادیق دیگری از رویکرد پلیسی در دولت واشنگتن دانست و ریشه این امر را در ترس کاخ سفید از اطلاع مردم از حقیقت دانست.


به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند. (متن کامل این نامه را اینجا بخوانید.)

از آغاز حملات وحشیانه اسرائیل به باریکه غزه، شهرهای مختلف آمریکا شاهد تجمع‌ها، تظاهرات و پویش‌های مختلف علیه حمله اسرائیل به غزه و مخالفت با سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی بود. با این حال نقطه عطف این اعتراض‌ها در آمریکا از ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و گستره آن در اندک زمانی به دیگر دانشگاه‌های در آمریکا مراکز دانشگاهی در جهان رسید.
اعتراض‌های ضد اسرائیلی دانشجویی در آمریکا،‌ با تجمع مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه کلمبیا که خواستار پایان جنگ در غزه هستند آغاز و با ورود نیروی پلیس شهر نیویورک به اردوگاه دانشجویان برای دستگیری‌های دسته‌جمعی شدت گرفت. این اعتراض‌ها در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) زمانی که دانشجویان چند دانشگاه در ساحل شرقی آمریکا_از جمله دانشگاه نیویورک، دانشگاه ییل، کالج امرسون، موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و دانشگاه تافتس_ شروع به برپایی تجمع‌های مشابه کردند، گسترش یافت و به دستگیری‌های دسته‌جمعی از جمله در دانشگاه‌های نیویورک و ییل منجر شد.
این اعتراض‌ها در روزهای بعد در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و دامنه آن به دانشگاه‌های مختلف بیش از ۴۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا و ناحیه کلمبیا رسید.گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ مه ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.
ارتش اسرائیل ۲۶ مه ( ۶ خرداد ماه جاری) همچنین به بهانه نابودی حماس با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha