۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85511974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بنای تاریخی «چلبی اوغلی سلطانیه»، میزبان جشنواره گلاب‌گیری است

زنجان - ایرنا - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سلطانیه از برگزاری دومین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در بنای تاریخی چلبی اوغلی این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد گردشگری از ۲۹ خردادماه به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان است.

پروانه عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال گذشته شهروندان و گردشگران استقبال خوبی از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در سلطانیه داشتند، افزود: در این جشنواره روش‌های معمول سنتی گلاب گیری در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره در بناهای تاریخی ثبت شده شهرستان را شناساندن آثار تاریخی سلطانیه اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی از جمله روش‌های معرفی شهرستان و جذب بیشتر گردشگران است.

این مسوول ادامه داد: برگزاری و تداوم چنین جشنواره هایی می تواند علاوه بر معرفی آثار تاریخی شهرستان، نشاط اجتماعی و آگاهی مردم را بیش از گذشته افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در این شهرستان، بهانه ای است تا عموم مردم از نزدیک با مراحل این کار آشنا شوند.

دومین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در بنای تاریخی چلبی اوغلی سلطانیه از ۲۹ خردادماه تا چهار تیر، روزانه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقه مندان است.

شهرستان سلطانیه با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت از جمله شهرستان های تاریخی و گردشگری استان زنجان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha