۵۷۰ آیین ویژه برای اجرا در دهه ولایت و امامت در آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی های لازم برای استقبال از جشن عید سعید غدیرخم در استان انجام و ۵۷۰ آیین ویژه برای این ایام در شهرستان های مختلف تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام رحمان خضرلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۳۲ جشن تجمیعی و ۴۳۸ مراسم شاخص است که به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم و هفته ولایت و امامت در جای جای آذربایجان غربی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۳۳ موکب و ایستگاه صلواتی در روزهای دهه ولایت و امامت به دادن نذری و احسان به شهروندان در نقاط مختلف استان خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از ۴۲۱ هزار پرس غذا نیز به مناسبت غدیرخم به ویژه در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام خضرلو اظهار کرد: اجرای برنامه های معرفتی و پرده خوانی غدیر در سطح استان برای گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان، برگزاری جلسات متعدد با فعالان مردمی غدیر و هیات‌های مذهبی، برپایی جشن های تجمیعی، پویش ۱۱۰ دیگ در استان و برگزاری اجتماع بزرگ اهل سنت از ویژه برنامه های غدیر طی سال جاری است.

وی از برگزاری اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خبر داد و گفت: پیاده روی مردمی غدیریه، راه اندازی پویش خانه علوی، محله علوی و اطعام علوی، تجلیل از برگزیدگان حوزه تبلیغ، اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای مراسم، تولید و نشر پوسترهای معرفتی دهه ولایت و امامت و برگزاری جشن برای نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه های روزهای منتهی به عید سعید غدیرخم در سال جاری به شمار می رود.

وی افزود: همچنین امسال جشن پنج روزه غدیر برای نوجوانان دختر و بانوان در پارک بانوان ارومیه برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، اجرای تئاتر برای کودکان، گروه های سرود، قرائت قرآن ویژه نوجوانان و برنامه های ویژه این گروه سنی شامل نقاشی، پازل، مداحی، کیک آرایی، پرده خوانی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: تهیه فتوکامنت‌های ذکر فضائل حضرت علی(ع)، راه اندازی پویش «مثل علی عاشق نبی»، برگزاری و اجرای برنامه توسط کانون های فرهنگی و تبلیغی استان از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام خضرلو ادامه داد: راه اندازی پویش زیباترین جمله برای غدیر و اجرای آن توسط روحانیون در سطح مساجد، نشر محتوای تبلیغی، اجرا و برگزاری برنامه ویژه غدیر توسط موسسات فرهنگی، برپایی غرفه کودک و نوجوان، فعالیت و اجرای برنامه توسط اقلیت‌های دینی در خصوص فضائل امام علی (ع)، پویش ختم قرآن و صلوات در خانه های قرآنی و برگزاری ایستگاههای صلواتی از دیگر ویژه برنامه های غدیر است که دراین ایام برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، واقعه غدیرخم از مهمترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام هنگام بازگشت از حجه الوداع در مکانی بنام غدیرخم حضرت علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد.

همه ساله آذربایجان غربی برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم برنامه های ویژه و متنوعی را برگزار می کند.

سه شنبه هفته آینده عید سعید غدیرخم بوده و از عید قربان تا غدیر به نام دهه ولایت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha