۱۲۰ کتابخانه در مساجد لرستان فعال است

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85512331
۱۲۰ کتابخانه در مساجد لرستان فعال است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: ۵۰۰ کانون عمومی در استان فعال و ۱۲۰ کتابخانه توسط این کانون ها در مساجد راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد چگنی نژاد روز سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان افزود: از مجموع کتابخانه های مساجد استان ۷۴ کتابخانه مخزن دار و ۴۷ باب باز هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد لرستان ادامه داد: کتابخانه های مساجد، زیرساخت محله محور در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب عموم مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان می باشند که از نظر نرم افزاری، تامین و ترمیم کتاب نیازمند تقویت و به روز رسانی هستند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با کتابخانه های استان اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای ایجاد تعامل و بهره مندی طرفین از ظرفیت ها، هم افزایی و تقویت شاخص های مورد نیاز جوانان عضو کانون و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی نهایی شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: مشارکت در اجرای طرح های فرهنگی و هنری، تقویت برنامه ها، تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی، استفاده از ظرفیت کانون های مساجد، برگزاری دوره های آموزشی ارتقای دانش و بینش مخاطبان کانون ها بخشی از زمینه های همکاری یاد شده در این تفاهم نامه می باشد.

حجت الاسلام سبزیان نیز گفت: باتوجه به نقش کتابخانه های مساجد در تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ۱۱۰ کتابخانه مسجد در استان ساماندهی و تجهیز می شود.

وی سیاست محوری اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان را دسترسی عموم به کتاب عنوان کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد، ظرفیتی در راستای تحقق این مهم محسوب می شوند از طرفی راه اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز در استان دنبال می شود.

وی با بیان اینکه برخی از کتابخانه های مساجد نیازمند نوسازی و تجهیز امکانات است تصریح کرد: این تفاهم نامه فرصتی است که موانع و مشکلات کتابخانه های مساجد شناسایی و با تعامل و هم افزایی رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha