۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85512357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرسه، نیازی که خیران و آموزش و پرورش ساوه را پای‌کار آورد

ساوه - ایرنا - کمبود فضای آموزشی در ساوه دل دغدغه‌مند خیران را به جوش و نگاه مسئولانه دست اندرکاران آموزش این شهرستان را بر رفع چالش پیشرو ویژه‌تر کرد.

به گزارش ایرنا، مدارس، فضاهای آموزشی و امکانات آنها اولین مسیر رسیدن هر انسانی به جایگاه های مطلوب علمی و نخستین گام های هر کشوری در راه پیشرفت و آبادانی بوده به طوری که کمبودها در این بخش چالش در سایر حوزه ها را بهمراه دارد.

مسئله کمبود مدرسه در شهرستان ساوه و جلوگیری از عواقب و چالش های آن در آینده نه تنها مورد غفلت قرار نگرفته بلکه مرتفع کردن و به کمترین میزان ممکن رساندن به یکی از دغدغه خیران و توجه هرچه بیشتر مسئولانه در این زمینه شده است.

کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی ۲ چالش ساوه

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان ساوه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دغدغه مندی خیران و نگاه ویژه مسئولانه را در قالب اجرای بزرگترین پروژه خیر ساز کشور در این شهرستان بیان کرد و گفت: مجتمع خیر سازی که عملیات عمرانی آن اواسط اردیبهشت امسال آغاز شده، شامل ۶ مدرسه است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع یازدهمین پروژه آموزشی در حال ساخت از سوی این خیر در شهرستان ساوه است اضافه کرد: این پروژه در قالب ۶ مدرسه شامل یک مدرسه ابتدایی دخترانه، یک مدرسه متوسطه اول دخترانه، ۲ مدرسه دبیرستان دخترانه و ۲ هنرستان دخترانه است.

عبدالرضا حامدی خواه یادآورشد: این مجتمع علاوه بر ۶ مدرسه به آزمایشگاه، کتابخانه، رصد خانه و کلیه ملزوماتی که یک مجتمع آموزشی پیشرفته نیاز دارد مجهز می شود.

وی با اشاره به اینکه به بهره‌برداری رسیدن این پروژه در رفع تراکم کلاس ها در شهرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود اظهار کرد: مشکلات حوزه هنرستان ها نیز تا حدودی برطرف می شود.

حامدی خواه همت خیران برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان را قابل تقدیر دانست و گفت: هشتمین پروژه خیرساز این گروه صنعتی در شهر ساوه در بلوار سید جمال الدین با ۱۲ کلاس آماده بهربرداری و اضافه شدن به فضاهای آموزشی شهرستان است.

وی در خصوص دیگر پروژه های آماده بهره برداری اضافه کرد: پروژه مرحوم نسرین عرب که ۵۰ درصد آن را خیر تامین و مابقی از اعتبارات دولتی تامین شده هم اکنون آماده بهربرداری است.

وی گفت: پروژه مرحوم ذکی در شهرک علوی نیز در مرحله پایانی ساخت بوده که در صورت حمایت سازمان نوسازی مدارس استان مرکزی این پروژه نیز ابتدای مهر با ظرفیت ۶ کلاس به بهره برداری می رسد.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار کرد: در مجموعه با مدارس روستایی و تکمیل مدارس در دست ساخت در سطح شهر امیدواریم که ۵۰ کلاس به کلاس های درس شهرستان در اول مهر اضافه شود.

وی در خصوص دیگر پروژه های آموزشی خیرساز در حال ساخت یادآورشد: ۲ مجتمع آموزشی که هرکدام دارای ۱۲ کلاس درس هستند در شهرک رجایی ۴۸ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال انجام عملیات عمرانی هستند.

حامدی خواه اضافه کرد: با توجه به جدیت و تلاش ها شبانه روزی برای اتمام این پروژه ها امیدواریم تا بهمن ماه شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی به ۲ شیفته بودن بیش از ۷۰ درصد مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای اینکه کلیه کلاس ها در شفیت ثابت صبح برگزار شوند باید ۵۰ مدرسه ۹ کلاسه ساخته شود.

حامدی خواه مرتفع شدن کمبود فضاهای آموزشی را نیازمند حمایت خیران و کمک ها و اعتبارات دولتی دانست و اضافه کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان ساوه میتوان از حمایت های این بخش در راستای رفع این نیاز ضروری شهرستان کمک گرفت.

دولت هشت قطعه زمین برای مدارس تامین کرد

دولت هم در راستای انجام وظایف خود با توجه به توان و اولویت ها سعی در رفع کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان ساوه داشته و در این میان دولت سیزدهم اما نگاه ویژه تری داشته است.

به گفته معاون آموزش و پرورش، اختصاص هشت قطعه زمین در نقاط مختلف شهر بود که سال گذشته از سوی راه و شهرسازی به آموزش و پرورش واگذار شد که زمین بزرگترین طرح خیرساز کشور در بام ساوه از سوی این طرح تامین شده است.

وی با بیان اینکه این زمین ها هم اکنون در اختیار آموزش و پرورش است گفت: سه قطعه از آنها در حال ساخت بوده و مابقی در مراحل واگذاری هستند.

حامدی خواه یادآورشد: با وجود تمامی این تلاش ها نیاز به توجه بیشتر در این حوزه است به طوری که مردم در نقاط مختلف به ویژه در حاشیه شهر درخواست ساخت مدرسه دارند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ساوه گفت: یکی از نقاطی که ساخت مدرسه در آن ضروری بوده منطقه پشت بقعه سید اسحاق (ع) است که نیاز قطعی به زمین برای ساخت مدرسه داریم.

وی از خیرین و مردم خواست برای ساخت مدرسه در این منطقه کمک حال آموزش و پرورش باشند.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha