۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85512512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید ۹۰ هزار اصله نهال و انواع گیاه در اهواز

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85512512
تولید ۹۰ هزار اصله نهال و انواع گیاه در اهواز

اهواز- ایرنا - مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: ۹۰ هزار اصله نهال و انواع گیاه در ۲ نهالستان اهواز برای فضای سبز این شهرستان تولید شد.

به گزارش ایرنا علی اصغر اسداللهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تامین پوشش گیاهی مورد نیاز شهرستان اهواز بیان کرد: نهالستان پارک شهروند واقع در منطقه سه و نهالستان ۱۸ هکتاری واقع در منطقه هشت شهرداری اهواز طی قراردادی پنج ساله به بخش خصوصی واگذار شد تا پوشش گیاهی مورد نیاز اهواز را تامین کند.

وی گفت: در نهالستان ۱۸ هکتاری انواع گیاهان پوششی شامل آلتررونده، پیچ آستریا، گل حاشیه، شمشاد مکزیکی و انواع پیچک‌های رونده به تعداد ۸۰ هزار بوته تولید شده است.

اسداللهی افزود: همچنین در این نهالستان انواع نخل‌های زینتی پالم، فونیکس و گیاهان بوته ای شامل یوکا و آگاو نیز تولید می‌شود که همه این گیاهان برای کاشت در فصل مناسب آماده تحویل هستند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در نهالستان پارک شهروند، انواع گیاهان شامل درختان سایه‌سار و بزرگ، درختچه‌های زینتی، گیاهان مثمرو مقاوم کشت می‌شود.

اسداللهی در خصوص تولید گیاهان جدید اظهار کرد: در این نهالستان تولید گیاهانی چون کاریسا، کونوکارپوس نقره‌ای، درخت لاله هلندی، نسترن سفید وحشی و انواع رز در حال کشت است که قطعا با کاشت آن‌ها شاهد تحول در چهره شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار اصله انواع نهال و نخل‌های زینتی در نهالستان پارک شهروند تولید و تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، ایجاد نهالستان در شهر برای تامین گیاهان مورد نیاز فضای سبز اهواز در چند سال اخیر برای صرفه جویی در صرف هزینه خرید و استفاده از گیاهان بومی مورد تاکید بوده است.

پیش از این رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز نسبت به نبود نگاه فنی و کارشناسی به ساخت پارک و فضای سبز در اهواز اعتراض کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha